Announcement

Announcement Module
Collapse
No announcement yet.

berape nilai syiling ini

Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • berape nilai syiling ini

    Spoiler:




    agak2 korang brape nilai coin.. aku engat nak jual koleksi ne.. so aku tak tau nilai brape n macam mana aku nak jual supaya bleh bagi harga yang mahal..

    di sebelah kiri : syling negara palestin thn 1927 dan 1942

    tengah : syiling negara israel thn 1963

    kanan : syiling zaman roman , (tak tau abad bila)

    kalau bernilai tinggi aku boleh dapat kan beberapa keping lagi.. selagi stok masih ade $-)
    Last edited by Awang Goneng; 24-11-09, 12:52 PM. Reason: gambar besar sangat...

  • #2
    Re: berape nilai syiling ini

    nilai nye aku x tau... bergantung pd permintaan kut....(demand tinggi lagi mhal)
    lelong kat musium luar negara....
    mereka akan tawar menawar harga yg tinggi.. huhu...
    aku tgk dlm cite je.... huhu x tau la cam ner....

    Comment


    • #3
      Re: berape nilai syiling ini

      nak lelong muzium negara luar??? camner.. jaga muzium pn x knal ne kn pengurus muzium..

      Comment


      • #4
        Re: berape nilai syiling ini

        Lu tergolong dalam golongan orang-orang yang bertuah bro. Nilai siling tu tak pasti la bape, tapi mahal tu.

        Comment


        • #5
          Re: berape nilai syiling ini

          mana ko dpt syiling rom tu aku musykil gak la

          Comment


          • #6
            Re: berape nilai syiling ini

            cuba letak dalam ebay...lihat responsnya.

            Comment


            • #7
              Re: berape nilai syiling ini

              syiling roman tu ori ke? skarang ni byk syiling lama jenis reproduction.

              Comment


              • #8
                Re: berape nilai syiling ini

                nilainye RM1 je/keping.

                meh jual kat aku lah

                Comment


                • #9
                  Re: berape nilai syiling ini

                  Originally posted by totti 10 View Post
                  mana ko dpt syiling rom tu aku musykil gak la
                  sume ne aku beli kat pengumpul barang2 antik kat negara aku dok ne.. sume ne ori.. aku beli pon mahal gak lebih kurang 10 USD satu.... mmg ade ade reproduction tp yg ne aku selbm aku cuci dlm keadaan bertanah lg..

                  Comment


                  • #10
                    Re: berape nilai syiling ini

                    ade tanya kat kedai antique tak? mungkin ada market kat diaorg

                    Comment


                    • #11
                      Re: berape nilai syiling ini

                      jual kt aku...
                      aku offer mahal lg dari treec001...
                      sekeping 2 rggit

                      Comment


                      • #12
                        Re: berape nilai syiling ini

                        Cuba approach Muzium or arkib negara. Biasanya mereka akan beri royalti dan kredit kepada penemu atau menyimpan. =)
                        Last edited by DibaLatif; 02-01-11, 01:02 PM.

                        Comment


                        • #13
                          Re: berape nilai syiling ini

                          perghhh...syilling Israel 1963 tuh amat bersejarah , sebab selepas perang 6 hari 1967 , Israel dah rampas Palestin dan syilling tuh dah ada sebelum perang.

                          http://en.wikipedia.org/wiki/Six-Day_War

                          Comment

                          Working...
                          X