Announcement

Announcement Module
Collapse
No announcement yet.

[Filem] Budak Kelantan

Page Title Module
Move Remove Collapse
This topic is closed.
X
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • [Filem] Budak Kelantan

    30 Oktober 2008





    dialog paling best : "Tak amerika doh la sain nga budok sejid" (tidak amerika la kalau berkawan ngan budak masjid)

  • #2
    Re: [Filem] Budak Kelantan

    filem hok kawe nanti-nati nehh. gapo la cito pasal budok kelate!

    Comment


    • #3
      Re: [Filem] Budak Kelantan

      Ku pasti akan menonton!
      Ore luar tgk sohih dok pehe &
      harus ada translation!

      Comment


      • #4
        Re: [Filem] Budak Kelantan

        Originally posted by deidaa View Post
        Ku pasti akan menonton!
        Ore luar tgk sohih dok pehe &
        harus ada translation!
        aku faham jer...xde masalah pn...hehehe

        Comment


        • #5
          Re: [Filem] Budak Kelantan

          aku xleh tgk la adegan rogol2 ni..haih..

          Comment


          • #6
            Re: [Filem] Budak Kelantan

            giler besh.. mesti tgk neh..

            Comment


            • #7
              Re: [Filem] Budak Kelantan

              hui besh ni
              kene ajak budak kelate la teman tengok
              mesti aku tak paham sgt neh

              Comment


              • #8
                Re: [Filem] Budak Kelantan

                Originally posted by ibanez_712 View Post
                aku faham jer...xde masalah pn...hehehe
                Biar btol!
                80% adalah guna loghat kelate la!
                Tgk together yuk

                Sinopsis
                Buchek dan Jaha, dua teman sekampung dengan kehidupan berbeda. Buchek, seorang graduan manakala Jaha, lepasan Sekolah Henry Gurney. Zaman kanak-kanak dan ketenangan di bumi Kelantan ditinggalkan hanya untuk dipertemukan kembali di Kuala Lumpur, kota idaman yang juga kota penuh dugaan.
                Pertemuan itu mendedahkan kehidupan hitam Jaha pedagang dadah, perempuan dan liar, mendorong Buchek untuk membantu sehingga sanggup mengorbankan cintanya apabila menyedari temannya itu jatuh hati pada kekasihnya, Che Nor.
                Buchek rela melepaskan Che Nor, namun mampukah cinta mengubah manusia seperti Jaha yang selama ini hidup berkiblatkan Barat itu? Salahkah Che Nor mempertahankan cintanya pada Buchek dengan alasan soal hati bukan sesuatu yang boleh diperdagangkan? Sedang Buchek pula mempertikaikan pendirian Che Nor yang dianggap lebih mementingkan diri daripada perintah Tuhan.
                Satu pembunuhan berlaku lalu mencetuskan satu transisi dalam episod cinta dan hidup Jaha, Buchek serta Che Nor.

                Comment


                • #9
                  Re: [Filem] Budak Kelantan

                  nak tgk gak la ..kawe pehe kecek klate ni..huuu...dont worry..

                  Comment


                  • #10
                    Re: [Filem] Budak Kelantan

                    lpas ni buat la citer budak jakun dan
                    anak iban plak

                    Comment


                    • #11
                      Re: [Filem] Budak Kelantan

                      kecek kecek sket sket jaa ni..tok se la nengok , tak pahee..

                      apsal dia wat citer budak kelantan?apsal bukan budak utagha..??

                      Comment


                      • #12
                        Re: [Filem] Budak Kelantan

                        Originally posted by Iris View Post
                        kecek kecek sket sket jaa ni..tok se la nengok , tak pahee..

                        apsal dia wat citer budak kelantan?apsal bukan budak utagha..??
                        Movie utagha dah bnyak sgt!
                        mcm ANAK MAMI, ANAK MAMI KEMBALI..
                        apa lg ntah aku xingt.. tp aku xphm loghat utagha.. huhu!

                        Comment


                        • #13
                          Re: [Filem] Budak Kelantan

                          Originally posted by deidaa View Post
                          Movie utagha dah bnyak sgt!
                          mcm ANAK MAMI, ANAK MAMI KEMBALI..
                          apa lg ntah aku xingt.. tp aku xphm loghat utagha.. huhu!

                          ooo ye tak yer..anak mami..adoyaiii aku dh xminat nk tgok suma nie..asyik pelakon sama jaa..masa mula2 dulu besh laa..

                          dieda awat hang x faham..senang ja cakap utahga nie..cuba hang prektis kt sembang utagha nu..kecek kelate lagi susah aku rasa..

                          Comment


                          • #14
                            Re: [Filem] Budak Kelantan

                            takpe la.. takyah la racist2.. apa2 citer pun aku layan jer..hehe.
                            tp citer ni mmg kelakar..

                            Comment


                            • #15
                              Re: [Filem] Budak Kelantan

                              msti de subtitle punye..jgn tkt..:-)

                              Comment

                              Working...
                              X