Announcement

Announcement Module
Collapse
No announcement yet.

Pelakon Suzanna meninggal dunia (Aktres Indonesia)

Page Title Module
Move Remove Collapse
This topic is closed.
X
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pelakon Suzanna meninggal dunia (Aktres Indonesia)

    Suzanna a.k.a Sundel Bolong Meninggal Dunia.......

    Suzanna Meninggal Dunia

    Kapanlagi.com - Aktris spesiolis film horor, Suzanna dikabarkan meninggal dunia Rabu kemarin (15/10). Artis kelahiran Bogor ini meninggal dunia tepat sehari setelah ulang tahunnya yang ke-66 pada 14 Oktober lalu.
    Sejak bulan Februari lalu, kondisi kesehatan Suzanna memang menurun dan sempat dirawat di RS di Yogyakarta dan Magelang karena Hepatitis yang diidapnya. Meski kondisi tak sehat, Suzanna sempat bermain di film HANTU AMBULANCE, film pertama sejak ia vakum. Suzanna pernah menikah dengan aktor Dicky Suprapto dan mempunyai putri bernama Kiki Maria. Sayang hubungan mereka kurang harmonis karena perseteruan dengan ayah tirinya, Clift Sangra. Sampai meninggal dunia, Suzanna menghabiskan waktunya di Magelang bersama Clift. Suzanna sendiri dikenal sebagai bintang film panas dan mistik, seperti BERNAFAS DALAM LUMPUR dan BUMI MAKIN PANAS serta PULAU CINTA (1978), sempat menjadi nominator FFI untuk Pemeran Utama Wanita Terbaik di film RATU ILMU HITAM (1981). (kpl/rit)

    http://www.kapanlagi.com//p/suzanna_hl.jpg
    Last edited by misscordelia; 16-10-08, 04:48 PM.

  • #2
    Re: Pelakon Suzanna meninggal dunia (Aktres Indonesia)

    ni pelakon sundal bolong ni kan..

    al-fatihah..

    Comment


    • #3
      Re: Pelakon Suzanna meninggal dunia (Aktres Indonesia)

      kak yanti,

      huhu, pena tgk filem ni masa kat asrama dulu2....
      stok mak bapak kawan punye....
      seram banget...
      Last edited by miss_comot; 16-10-08, 04:34 PM.

      Comment


      • #4
        Re: Pelakon Suzanna meninggal dunia (Aktres Indonesia)

        mintak kepastian klau ajaran yng dianutinya.

        Comment


        • #5
          Re: Pelakon Suzanna meninggal dunia (Aktres Indonesia)

          aku rasa dia Kristian..

          tgk kat link ni la..wallahuallam..


          http://selebriti.kapanlagi.com/suzanna/

          Comment


          • #6
            Re: Pelakon Suzanna meninggal dunia (Aktres Indonesia)

            a'ah nmpknye, betul la fakta tu kak yanti...
            mmg kristian sbb last biografi dia tu 15/10....
            kire semalam la kan...
            Last edited by miss_comot; 16-10-08, 04:51 PM.

            Comment


            • #7
              Re: Pelakon Suzanna meninggal dunia (Aktres Indonesia)

              Originally posted by zamreda View Post
              mintak kepastian klau ajaran yng dianutinya.
              iyalah..

              orang sana banyak yang kristian..!

              Comment


              • #8
                Re: Pelakon Suzanna meninggal dunia (Aktres Indonesia)

                alamat.. pasnie kecoh la pontianak kelihatan indonesia...
                almaklum suzana nie semua cite yang dilakonkan horor dan cite hantu...

                Comment


                • #9
                  Re: Pelakon Suzanna meninggal dunia (Aktres Indonesia)

                  tak tau aku yg mana satu suzana ni...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pelakon Suzanna meninggal dunia (Aktres Indonesia)

                    Yang ini kot...


                    takuuutnye....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pelakon Suzanna meninggal dunia (Aktres Indonesia)

                      "lorr.. kok lagi ada lagi.."
                      ahah.. dialog kelakar masa scene orang jual kuih pau tu..

                      sundal bolong nyer cerita mmg dia ni jer la yg berlakon.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pelakon Suzanna meninggal dunia (Aktres Indonesia)

                        eh apsal aku terseram pulak ni.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pelakon Suzanna meninggal dunia (Aktres Indonesia)

                          tgk gambar yg 1st tu pun dah seram...

                          "sate seribu cucuk pak"

                          condolence to her family

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pelakon Suzanna meninggal dunia (Aktres Indonesia)

                            baru je tgk hantu ambulance..
                            seram lak aku..

                            Comment


                            • #15
                              Re: Pelakon Suzanna meninggal dunia (Aktres Indonesia)

                              Ooo....dia byk berlakon citer hantu

                              Comment

                              Working...
                              X