Announcement

Announcement Module
Collapse
No announcement yet.

penyanyi 50an, 60an dan 70an

Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • penyanyi 50an, 60an dan 70an

    ada yg mnt?

    saya minat ahmad jais dan ahmad nawab (dia bukan penyanyi...tp komposer yg berkebolehan sbg penyayi..syg dia x merakamkan piring hitam)

  • #2
    Re: penyanyi 50an, 60an dan 70an

    saya minat.. !

    banyak lagu2 ahmad nawab yg saya minat.. dan kumpul..!

    terutama lagu2 Sharifah Aini.. Uji Rashid .. Hail Amir.. DJ Dave..

    dengar lagu2 ahmad nawab ni.. kuat sungguh ritma melayu nya..

    terasa tenang dan damai bila dengar..

    even lagu2 zaman akhir ahmad nawab aktif mencipta lagu utk Ramlah Ram pun sedap di dengar..

    dia ni tak buat lagu dah.. rasanya.. merajuk kot..

    Comment


    • #3
      Re: penyanyi 50an, 60an dan 70an

      Hi
      Dalam filem Ibu Mertuaku walaupun tak dinyatakan dengan terang tetapi sebenarnya Saksofon tu di mainkan oleh Ahmad Nawab. P Ramlee miming dengan penuh perasaan jer.

      "Bunyinya macam Kassim Selamat".

      Comment


      • #4
        Re: penyanyi 50an, 60an dan 70an

        dr. mat nawab nie rasanya bukan majuk, kott..mungkin takder penyanyi baru yg sesuai membawakan lagu ciptaannya ...

        Comment


        • #5
          Re: penyanyi 50an, 60an dan 70an

          hehe, dulu xsuke uji rashid...
          skang da suke da...

          Comment


          • #6
            Re: penyanyi 50an, 60an dan 70an

            Ini mesti korang tak penah dengar zaman datok nenek korang dulu,

            Momo latif
            Rokiah wanda
            zainab majid
            jasni
            oslan hussain
            s effendi
            anike gronlo
            r azmi

            ni sume angkatan 50an sebelum tan sri p. Ramlee.

            Comment


            • #7
              Re: penyanyi 50an, 60an dan 70an

              p.ramlee.....


              .

              Comment


              • #8
                Re: penyanyi 50an, 60an dan 70an

                Originally posted by kala_lepek
                dr. mat nawab nie rasanya bukan majuk, kott..mungkin takder penyanyi baru yg sesuai membawakan lagu ciptaannya ...
                sebab lagu ciptaan mat nawab dah outdated??

                saya suka pop 60an esp lagu:
                a rahman hassan
                a rahman onn (lagu peracun kalbu & cincin diterima)
                a romzi (dendang remaja)
                a ramlie
                dan yg seangkatan
                Last edited by highlander; 14-11-06, 04:37 PM.

                Comment

                Working...
                X