Announcement

Announcement Module
Collapse
No announcement yet.

TV rosak

Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TV rosak

    suara ada...gambar takde..
    apa yg rosak ekk..?
    ada pengalaman tak pasal nii??
    kalau hantar repair mahal tak??

  • #2
    Re: TV rosak

    selalunya repair dalam RM80 macam tu...... elok cari kawan yg tau repair...... murah sikit.....

    modal repair tv bukan mahal pun...... kadang modal 30, 40 sen je.......

    Comment


    • #3
      Re: TV rosak

      yup...
      mmg kekdg repair guna screw driver jerr....
      aku ada member yg tau repair..tp skrg dia dah merantau tmpt lain..
      kalo dulu papahal cari dia jerr...huh

      tu payah skit...
      kalo antar kedai cina mau kena rm80-rm150...huh

      Comment


      • #4
        Re: TV rosak

        Hem .. kalau tak silap model tv yang lama yang rosak tu perintang yang bewarna putih nampak macam kotak panjang .. sebab benda tu selalu terputus apa bila terlalu panaslah

        Comment


        • #5
          Re: TV rosak

          Hmm.....tuh aku rasa skrin dier rosak kot! alaa.....beli jer yg baru....heheheeh......

          Comment


          • #6
            Re: TV rosak

            tv umah aku baru baiki...problem cam kau lah...anta kedai lah sbb mana ada kenal member2 yg baiki tibi...macam mito ckp..dlm rm 70 - rm 80..aku anta 2 tibi..boleh plak dlm masa yg sama rosak 2,2...yg first kedai tu charge rm 80...tibi yg kedua..dia charge rm 65 sbb mak aku ckp.."ala tokey kasi diskaun la..saya sudah anta 2 tibi maaa..."

            punca kerosakan?fius rosak katanya..so ganti baru..sbb tibi lama..

            Comment


            • #7
              Re: TV rosak

              <rm100..??..ok laa
              esok gak aku gi antar....

              Comment


              • #8
                Re: TV rosak

                kalaau tak tahu repair tv.. jgn berani-berani coba2.. nak cucuk sana.. cucuk sini.. kang jadi cam aku.. terlentang sorang2 terusik capacitor.. mati sebelah badan rasanya.. terkelenjat sorang2..

                biarkan orang yg pakar aje buat.. abis cerita.

                Comment


                • #9
                  Re: TV rosak

                  Ko nih xabis2 psl TV ko! beli jer larr yg TV LCD tuh baru RM3 ribu lebey!!! apedaaaa......

                  Comment


                  • #10
                    Re: TV rosak

                    Originally posted by morpheuzneo
                    kalaau tak tahu repair tv.. jgn berani-berani coba2.. nak cucuk sana.. cucuk sini.. kang jadi cam aku.. terlentang sorang2 terusik capacitor.. mati sebelah badan rasanya.. terkelenjat sorang2..

                    biarkan orang yg pakar aje buat.. abis cerita.
                    kah kah.....
                    yg hang usik pakai tgn sape suruh.....ngeh..ngeh..

                    -----------

                    haii mr zalip.....lu ckp tak selupa bikin.....

                    Comment


                    • #11
                      Re: TV rosak

                      aku rase tv ko rosak sebab plug tv ko tuh salah wayar kot....tah˛ wayar bumi ko letak kat wayar neutral ke....xpun fius dier rosak.....ekkeke....pepandai je aku nih...

                      kalo rosak, antar je kt kedai boon yin...sana manyak murah maaaa....

                      Comment


                      • #12
                        Re: TV rosak

                        dh setel lom problem nko nih mupan?

                        penah belaku kat tv opis abg aku... die ckp problem die IC jerk... psl die blm tukor mycard lg... hehe.. x laa IC die yg sbbkn kaler x kluar... so.. die p jln pasar... beli replacement IC then tukor sndr jerk... save la skit... tp jgn la pandai2 lak... abg aku tuh mmg die amik cos elektronik dulu... so die tau laa...

                        Comment


                        • #13
                          Re: TV rosak

                          Originally posted by Kruger
                          Hmm.....tuh aku rasa skrin dier rosak kot! alaa.....beli jer yg baru....heheheeh......
                          kut tb gambar dah takde tu hehhehe karbon dia dah abiss nak ganti tiub yang kat belakang monitor tu mahal weii agakehlaaa lobih baik boli yo baru

                          Comment


                          • #14
                            Re: TV rosak

                            emm..tgk gaks probnyerrr
                            kdg2 mahal kdg2 ok je
                            anta kedai la tnya

                            tv fir dulu....gmbr ada sora tak ada..ehehe

                            Comment


                            • #15
                              Re: TV rosak

                              pasang astro ler bang..x pun mitv.. bole gak aku numpang tgk.. hehe.. eh.. betui ka topik aku riplai nih

                              Comment

                              Working...
                              X