Announcement

Announcement Module
Collapse
No announcement yet.

bahasa jawa

Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bahasa jawa

    saper boleh cakap jawa kat sini...ni nak tanya..bahasa jawa tu banyak jenis jugak ker?

  • #2
    tu melambak leh cakap jawa kat tajuk mari belajo cakap jowo tuh!!

    Comment


    • #3
      kabare..?? waras...?? wess mangan...???

      Comment


      • #4
        waras...wes mangan...yuk mangan...yuk

        Comment


        • #5
          yukk..yukk..yuk.....muhehhe...

          Comment


          • #6
            wufi dah dapat mangsa.....

            Comment


            • #7
              tak pandai tapi nak belajar gak ...tapi kalu tak boleh nak buat cam ner coz topik nie hanya untuk yang pandai cakap jawa jer

              Comment


              • #8
                awat lak sape yg tak reti leh kasi tau sama smartGURL....nak translate cakap pe?
                cth:
                aku kangen karo kue (I miss u..hheehee...)
                ngumbeh (minum)
                mangan (makan)

                jawa ada 2 jenis (jawa halus dan jawa biasa). bahasa indon tidak dikategorikan dlm bahasa jawa rakyat malaysia..

                ann_jas meh ler joint smartGURL nyer topik tak salah nak blaja bukan hy yg dah tau jer cakap yg tak tau lagi nak kasi tau

                Comment


                • #9
                  waduh² .......omong jawa kamu yaa...?????.....gal duduk area org² jawa....member² pun ramai yg fasih cakap jawa...tapi gal tak gheti gak...isk isk isk......payah betuii..rase cam kart indonesia jerk

                  Comment


                  • #10
                    jalok ambong...hehehhehe...

                    Comment


                    • #11
                      Posting asal oleh squall_hatisinga
                      jalok ambong...hehehhehe...

                      chesss
                      orak isin ke jalok ambong iki????

                      Comment


                      • #12
                        Sugeng sonten....
                        Kabare waras yo.....
                        squall_hatisinga jalok ambong karo sopo yo....


                        sampek ketemu meneh....

                        Comment


                        • #13
                          kabare ndong?
                          waras?...

                          Comment


                          • #14
                            squall, slalu banget jalok ambong, orak cokop ko makmu ngambong moso kue cilik2? ehehe

                            wanics & ann_jas dll, kalo nak translate ape2 pon past terus la, kalo aku tak pakai basa ni kang karat pulak, dah le BI aku karat. tapi aku lom karat lagik. :machotu:

                            Comment


                            • #15
                              mak aii gila babas punya kowang, berbual tampa di tejemahkan makna , aku lost!!

                              Comment

                              Working...
                              X