Announcement

Announcement Module
Collapse
No announcement yet.

yamaha 135LC

Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • yamaha 135LC

    salam...aku pakai moto LC ni. tp moto ni aku beli hujung taun 2006. masalahnya skrg, dah ade bunyi kat enjin. memang sah bunyi dia dari enjin. 'tek tek tek' bunyi yg kuar dari enjin moto aku. aku tnya pomen, ade yg ckp piston aku dah longgar, ade yg ckp mslh blok enjin. sape2 yg tau pasal masalah ni, or pernah ade kwn2 yg pernah jadik cmni, reply la kat aku ye. kalo bole aku nk tau ape masalah sbenar enjin moto aku, dgn cara aku nk hilangkan bunyi yg dtg dari enjin tu.. tolong sape2 yg tau, reply ok..

  • #2
    Re: yamaha 135LC

    tukar piston ring .

    Comment


    • #3
      Re: yamaha 135LC

      apsal ko tanya pasal motor yamaha ni kat bilik maklombalas dan pertanyaan mengenai forum?
      apekah forum ni adalah sejenis motor yamaha yg tidak berpiston?

      kenapa la tak tanya kat bilik automatif? adoyai~

      aku pindahkan thread ni ke bawah, bilik auto
      hmmm

      Comment


      • #4
        Re: yamaha 135LC

        btl2..aku pnye motor pn sama cm ko..tahun beli pn sama...piston ring aku dh tukar dh..pn sama gak.stil ade bunyi lagi...aku rasa dh smpai masa hntar Hong Leong kot..top servis..jgn kne top overhaul dah..mau seribu lbh gak beb...

        Comment


        • #5
          Re: yamaha 135LC

          setakat ko cakap sini bunyi tek tek tek..

          engineer yamaha pun sasah nak tolong..

          Comment


          • #6
            Re: yamaha 135LC

            tumpang sekali...

            LC ni nak tukar coolant dia berapa kerap?? seminggu sekali ke? sebulan skali ke?

            kalau isi air je bleh x? ke memang kena pkai cecair coolant dia?


            x offtopic kan..tajuk dia 135lc....ni pun soklan ttg 135lc..
            Last edited by salammmm; 18-02-11, 09:10 PM.

            Comment


            • #7
              Re: yamaha 135LC

              ~Klau ko tukar coolant sebulan sekali kaya la kdai tu...


              ~ko agak2 sendiri la lau dh 7@8 bln coolant xkurang2 gak tukar ler...brgantung jgak ko slalu long distance ke x...


              ~klau kurang tambah je xprlu tukar...


              ~Mana blh pkai air biasa bro...jgn buat la...

              ~Ko jge 4T je..

              ::Shell VSX 10W-40(Klau ko bwk xmcm pelesit)..

              ::Shell AX7 10W-40(Klau ko bnyak duit,mhal tp baek)..

              ::Motul 5100 15W-50(Klau ko slalu lenjan bwk cm pelesit,motul ni likat skit)..

              MINTAK MAAF KAT OWNER,SBB DH CTE BENDA LAIN KT CNI...

              Comment


              • #8
                Re: yamaha 135LC

                untuk moto aku..aku pakai minyak neh...bwk maintain 150++


                Shell Advance Ultra 4T (10W40)
                • This is the best Shell 4-Stroke motorcycle oil you can buy. For riders of high-powered performance bikes who push their bikes to the limit and who demand top performance, but need the ultimate in protection and cleanliness. A fully synthetic premium oil, exceeding highest international specifications and motorcycle manufacturers’ requirements.
                • API SL JASO MA
                beli kat station Shell...xmo aku beli kat sparepart...takut terbeli yg recycle oil.... retail price RM 45

                Comment


                • #9
                  Re: yamaha 135LC

                  :Aku dah anta motor aku kt hong leong bro...

                  :Barang2 yg aku tukar:

                  1.Piston ring
                  2.Clash plate
                  3.Servis piston
                  4.Coolant servis
                  5.Tunning

                  :ble dh siap servis semua ni,tp masih ada lg bunyi...pomen kat hong leong tu ckp xde masalah..

                  :die bgtau lg klau xyakin ko buat full servis overhaul la...gerenti mcm baru..tp motor kne tinggal la...dh siap dier kol,yg penting duit ada la...

                  :OK bro..

                  Comment


                  • #10
                    Re: yamaha 135LC

                    kalau pakai block racing 62 mm ...tahan x?? senang jem ke....sbb blok asl diasil...org kata diasil ni susah jem....org la kata...kalau orang tipu,aku pun tipu la ni...

                    Comment


                    • #11
                      Re: yamaha 135LC

                      kau masuk blok FZ..alang2

                      Comment


                      • #12
                        Re: yamaha 135LC

                        Originally posted by nufa View Post
                        kau masuk blok FZ..alang2

                        blok FZ lagi best dari blok racing ke?

                        Comment


                        • #13
                          Re: yamaha 135LC

                          ~Block xksah ape brand pn..xde brand pn ok...tp brader kne pandai cari pomen la..kne setting baek2 la...

                          ~1st time dlu aku pkai block 62..,full trottle ble sampai takat 170km/j enjin sebu,sempot2..

                          ~then,pomen cabut,pasang,setting,cabut,pasang,setting,cabut,pasang,setting..pastu pomen wat magis skit...ok.puas ht...

                          ~Pkai cdi rextor bro..adjustable senang nk settings...


                          ~

                          Comment


                          • #14
                            Re: yamaha 135LC

                            Salam.. ak nk tnya skit psal motor 135lc ni.
                            1. cmna nak tau yg kipas cooler dan coolernya ni berfungsi atau tak? ak check kipas ni x penah pon berpusing, wlaupun bru lpas bwak laju2 & msa tgh pnaskan enjin.
                            2. enjin moto aku kerap mati, kawan aku cakap setting angin kat karburator x betul. btul ke?

                            aku memang xtau pasal motor ni, sbb aku bukan kaki motor. hehehe
                            hrap korg leh tlong aku..

                            Comment


                            • #15
                              Re: yamaha 135LC

                              Originally posted by red_elf90 View Post
                              salam...aku pakai moto LC ni. tp moto ni aku beli hujung taun 2006. masalahnya skrg, dah ade bunyi kat enjin. memang sah bunyi dia dari enjin. 'tek tek tek' bunyi yg kuar dari enjin moto aku. aku tnya pomen, ade yg ckp piston aku dah longgar, ade yg ckp mslh blok enjin. sape2 yg tau pasal masalah ni, or pernah ade kwn2 yg pernah jadik cmni, reply la kat aku ye. kalo bole aku nk tau ape masalah sbenar enjin moto aku, dgn cara aku nk hilangkan bunyi yg dtg dari enjin tu.. tolong sape2 yg tau, reply ok..

                              try guna myk hitm mahal. bunyi lagi.. guna myk hitm paling mhl. bunyi lagi try cm forumer2 len bgtau

                              Comment

                              Working...
                              X