Announcement

Announcement Module
Collapse
No announcement yet.

apasal motor modenas kriss aku tu enjin bunyi bising ?

Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • apasal motor modenas kriss aku tu enjin bunyi bising ?

    tlg la bro2 skalian..
    aku nk tau apasal enjin motor aku tu bising..
    kalo bawak 20 km ke atas jek enjin moto lgi bising dri yg asal..
    knape yek ?
    tlg lah saya!!

  • #2
    Re: apasal motor modenas kriss aku tu enjin bunyi bising ?

    aku bukan nak kondem tapi modenas memang tak tahan engine dia.......bunyi bising boleh jadi piston ring,piston punya bearing,crankshaft bearing,camshaft,valve,clutch.........kesimpulannya kalau dah teruk sangat memang kena overhaul......apapun bawak gi kedai tanya pomen...sebab kalau cakap engine bising boleh jadi ada skru longgar pun boleh bising gak...kesimpulannya kau trade in motor tu cari EX-5 HP japan punya........

    Comment


    • #3
      Re: apasal motor modenas kriss aku tu enjin bunyi bising ?

      EX-5 dream tak bagus kan...
      tak sekental EX-5 lama...yg lambat kat bawah tengok dia jenis petak nyer...kan kan...

      Comment


      • #4
        Re: apasal motor modenas kriss aku tu enjin bunyi bising ?

        tp modenas best bawak die..
        hmm..
        camne eh ?
        kalo overhoul bape arge eks ?

        Comment


        • #5
          Re: apasal motor modenas kriss aku tu enjin bunyi bising ?

          minyak itam selalu tukar x?takut2 minyak itam dah kering/kurang ker...

          Comment


          • #6
            Re: apasal motor modenas kriss aku tu enjin bunyi bising ?

            aku bli motor seken nih..
            hmm...

            Comment


            • #7
              Re: apasal motor modenas kriss aku tu enjin bunyi bising ?

              brape lama dah pakai..?
              masa baru beli enjin tak bising..??

              overhaul rm300-400

              Comment


              • #8
                Re: apasal motor modenas kriss aku tu enjin bunyi bising ?

                Modenas punya enjin mmg bunyi kasor

                Comment


                • #9
                  Re: apasal motor modenas kriss aku tu enjin bunyi bising ?

                  bising cam ner tu?? banyak kemungkinan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: apasal motor modenas kriss aku tu enjin bunyi bising ?

                    hmm..
                    camne nk explain ek bising dier..
                    kire bising la cam ade benda longgar yg bergesel..
                    moto ni baru je angkat kt kdai..
                    masa baru bli ok jek..
                    lpas 1 ari dia bunyi2 dah..
                    apasal ek ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: apasal motor modenas kriss aku tu enjin bunyi bising ?

                      warranty ada lagi tue..

                      keluar2 motor tu hang sesah semacam jer ker..?

                      Comment


                      • #12
                        Re: apasal motor modenas kriss aku tu enjin bunyi bising ?

                        entah2 faring plastik tu tak skru kuat2 pun leh bunyik bising gak..... Cek dulu mana2 skru yg longgar, kasik ketat skit... pastu kalau masih bising baru laa leh teka dalam injin tu bermasalah.

                        Comment


                        • #13
                          Re: apasal motor modenas kriss aku tu enjin bunyi bising ?

                          beli kete ke moto...ikut luck jugak....ko try ketatkan mcm ibnusina sarankan...xleh...ko gi komplen ...baru lagik...warranty valid

                          Comment


                          • #14
                            Re: apasal motor modenas kriss aku tu enjin bunyi bising ?

                            Dulu moto gua bunyik cam tu gak.gua antar kat bengkel dia punya con rod ada goyang.

                            Comment


                            • #15
                              Re: apasal motor modenas kriss aku tu enjin bunyi bising ?

                              mileage moto tu mase ko beli berapa? pemilik asal ada tukar apa2 tak kat enjin?

                              Comment

                              Working...
                              X