Announcement

Announcement Module
Collapse
No announcement yet.

Sport Rim Bengkok

Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sport Rim Bengkok

    Kalau sport rim kereta bengkok, boleh dibaiki semula ke? Atau buang sahaja. Susah juga hendak cari kedai pakar baiki.

    Kereta saya sport rim-nya bengkok, hantar kedai tayar, nampak gayanya masih kurang memuaskan ketika memandu di Highway pada kelajuaan 100-120kmph.

  • #2
    Re: Sport Rim Bengkok

    boleh dibaiki tapi tak 100% seperti keadaan asal...

    Comment


    • #3
      Re: Sport Rim Bengkok

      klau agak teruk bengkok, rim mesti kene bako + welding sekali....
      bab performance x bley compare la dgn yg asal....
      habis elok pon dlm 83% je....
      tp kalo ok pon x lama coz lama kelamaan rim tu akan bengkok semula...
      coz kepadatan struktur asal tidak sama...

      Comment


      • #4
        Re: Sport Rim Bengkok



        dear buildtem

        aku SOKONG dengan kataČ juri di atas... kalau nak sangat 100% treadin jer rim tue atau jual kat org lain ataupun kedai....

        penah sekali dulu time aku masih muda remaja tahun 1980, rim kiri aku bengkok di sebabkan langar lubang besar, di mana besarnya boleh ternak ikan keli... time tue mmg tak perasantan langsung rim bengkok.. lepas 2KM gitu.. aku cuba memberhentikan kereta ku di bahu jalan.. alangkah terkejutnya diriku ini, pabila melihat rimku bengok..

        aduuhhh.. sakit jiwa kuuuu.. terasa jiwa ini ingin memberontakkk satu kampung pandan... apakan dayaaa.. sudah suratan takdir, aku diperlakukan begitu... hanya Tuhan Yang Maha Esa sahaja yang tahu betapa peritnya jiwaku ketika ituu....

        kereta ko akan terasa kekejangan bila melebihi 120KM/J... seperti gegaran 9.o skala hethe.. betui nieee aku tak tipoo woooo.....so, nasihat aku.. baik ko tukooo.. sepertimana aku tuko rim aku pada kawanČ yang aku sayangi... hehe

        yang benar,
        wufi

        Comment

        Working...
        X