Announcement

Announcement Module
Collapse
No announcement yet.

cluth plate iswara/wira 1.3/1.5 convert ke kluth plate wira 1.8

Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • cluth plate iswara/wira 1.3/1.5 convert ke kluth plate wira 1.8

    hii saudara saudari, saya ada jumpa satu bengkel kereta yg pomennya boleh modify cluth plate wira/iswara 1.3/1.5 tukar dengan kluth plate 1.8 wira, pick-up nya jangan dipersoalkan la, seolah olah anda rasa macam bawa kereta 1.6 rasanya.
    adelah, flyweelnya kena dimodify sikit tampa menukar cover gearboxnya. lepas tu sistem breknya kena ubah la sikit samada tukar master brek pum atau tukar dish brek evo atau vr4.

  • #2
    Malaysia Boleh... heheheh...
    ada kedai bleh buat clutch plate racing lagik....

    Comment


    • #3
      memang terbukti malaysia boleh.. cumanya pastikan ongkossssnya menepati citarasa.. jika tidak.. hanya lelehan air liur sahaja..

      masuk je la heavy duty plate - adelah dalam RM 800++
      tak pun triple plate - RM 1000 and above
      snack plate - RM8.90

      Comment


      • #4
        harga nya tak lebih rm700 tetapi tak termasuk tukar brek system le, tukar dish brek 2nd hand vr4 atau evo harganya rm150, depan sahaja tau. kalu nak tukar drum brek kat belakang tu harganya rm 350.

        Comment


        • #5
          Re: cluth plate iswara/wira 1.3/1.5 convert ke kluth plate wira 1.8

          Kiriman asal oleh acong
          hii saudara saudari, saya ada jumpa satu bengkel kereta yg pomennya boleh modify cluth plate wira/iswara 1.3/1.5 tukar dengan kluth plate 1.8 wira, pick-up nya jangan dipersoalkan la, seolah olah anda rasa macam bawa kereta 1.6 rasanya.
          adelah, flyweelnya kena dimodify sikit tampa menukar cover gearboxnya. lepas tu sistem breknya kena ubah la sikit samada tukar master brek pum atau tukar dish brek evo atau vr4.
          membe aku daqh wat 3 tahun dulu...iswara a/b masuk clutch plate n flywheel putra......pickup kaw2 nyer......top pun leh cecah dlm 200kmh kalu kena dgn tune nyer......aku dh try dh.....workshop kat nibong tebal.....

          Comment


          • #6
            rexprimo,
            apesal lambat bagitau

            Comment


            • #7
              Kiriman asal oleh NSX
              rexprimo,
              apesal lambat bagitau
              dah ada cite dh dlm thread sblm ni.....tp org x caya.....so aku diam je laaaa.......mungkin aku terover story kot.....but it's the reality.......hehehehe......

              Comment


              • #8
                workshop aku kat petaling jaya. pickup gear satu memang terangkat, boleh buat spin , jangan tak percaya. aku suka buat spin bila lepas bayar tol kat highway

                Comment


                • #9
                  Kiriman asal oleh acong
                  workshop aku kat petaling jaya. pickup gear satu memang terangkat, boleh buat spin , jangan tak percaya. aku suka buat spin bila lepas bayar tol kat highway
                  hehehehe....that's right.....setakat nak spin tu kekacang je.....nak doughnut pun leh pe......

                  Comment


                  • #10
                    kete standard pon leh spin gak. tapi tak de la sampai satu atau lapan pusingan lengkap @ 360.

                    ape efek kalau slalu buat spin? aku bayangkan timing belt putus je

                    Comment


                    • #11
                      Kiriman asal oleh NSX
                      kete standard pon leh spin gak. tapi tak de la sampai satu atau lapan pusingan lengkap @ 360.

                      ape efek kalau slalu buat spin? aku bayangkan timing belt putus je
                      effect kat :
                      driveshaft
                      clutch plate
                      gearbox
                      tayar
                      dlll....

                      bese aaa nak wat giler poket pun mesti gila byk duit oooo....

                      Comment


                      • #12
                        tukar dulu ecu racing.....buang cut off dulu baru best.......mahal mmg mahal tp power......ECU... ECU... ECU.....tak yah nak main technical stuff....main electronic stuff dulu....

                        Comment


                        • #13
                          -off topic sket

                          nak lagi best jugak.. adjust poket, bikin kasi penuh... baru ble upgrade kaw kaw punya..... amacam?

                          Comment


                          • #14
                            main ECU macam kat filem shuto kausuko trail. <-- (o/t : ni episod initial-D jgk ke? kat cd aku tak de plak tercalit perkataan initial-D. )

                            org kat sinun cakap enjin karburator tadak ECU. nak main ECU mendenye...

                            acong,
                            worksyop ko kat mane? senang cite ape nama worksyop tu? barang tu sume ade kat kedai ko ke? aku tengok kos semua tu dah dekat ngan rega enjin la.

                            disk brake tu sama saiz ke? boleh masuk ke ngan tayar & rim stok yg standard? caliper tak yah tukar ke? bley letak cover BREMBO.

                            barang2 yg ko sebut tu semuanya sesuai tak ngan engine VR4? in-case la. lepas tukar bende tu semua, rasa nak tukar engine plak.
                            Last edited by NSX; 25-12-03, 12:17 AM.

                            Comment


                            • #15
                              workshop tu kat tepi rumah pomen dia je, kat taman medan petaling jaya tau ker,

                              Comment

                              Working...
                              X