Announcement

Announcement Module
Collapse
No announcement yet.

tumbuhan lanskap?

Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tumbuhan lanskap?

    boleh tampalkan tumbuhan lanskap kegemaran korg...
    ?
    supaya aku dpt idea mcmmna nak letak kat depan rumah aku nanti hehehe..

    share info sekali

  • #3
    Re: tumbuhan lanskap?

    erm..aku tertarik dgn bunga kertas..aku tgk mmg mudah subur tanpa mentenen tinggi

    erm..suami aku minat nak tanam pokok2 sayuran herba---lengkuas, pandan, serai, daun kari dsb..

    sesuai letak dlm pasu atau dibiar atas tanah?

    Comment


    • #4
      Re: tumbuhan lanskap?

      Originally posted by kala_lepek View Post
      erm..aku tertarik dgn bunga kertas..aku tgk mmg mudah subur tanpa mentenen tinggi

      erm..suami aku minat nak tanam pokok2 sayuran herba---lengkuas, pandan, serai, daun kari dsb..

      sesuai letak dlm pasu atau dibiar atas tanah?
      bourgervilla mudah subur tanpa mentenen tinggi?? hohohohoho.. ade yg tinggal ranting dgn dua tiga helai daun.. bunga kalau adapun, mati segan, hidup x mau...

      pernah tgk bourgenvilla nampak bungaa jer, daun duk celah2 jer?? baja bunga kena constant, air kena byk, siram terutamanya masa tghr.. selalu kena pangkas.. x kang x merimbunlah iyer..

      Comment


      • #5
        Re: tumbuhan lanskap?

        Originally posted by kala_lepek View Post
        suami aku minat nak tanam pokok2 sayuran herba---lengkuas, pandan, serai, daun kari dsb..

        sesuai letak dlm pasu atau dibiar atas tanah?
        pandangan saya, kalau tk banyak masa nk gardening, elok guna pasu/bekas2 saja, mudah nk urus dan boleh juga dipindah2kan utk jadi lanskap.

        melainkan pokok2 yg tk sesuai ditanam dlm pasu atau pokok2 besar

        baru tanam di tanah. takat pokok2 herbs ni, guna pot atau box, nampak lebih teratur.

        cth gambar;

        42a1fcd6d49589f7b976bc078018e8a7.jpg

        afbc00e25892a2b5020a594bcf70212b.jpg

        Comment


        • #6
          Re: tumbuhan lanskap?

          wah, menarik tu..nak cubalah mcmmni.
          yg bgainvilla tue tak tau la teman, yg teman nampak arie tue teman pangkas ..dah buang semua daun..dan syelek kan satu pasu bgainvilla..
          teman nak buat pohon ilmu, nak gantung2 dgn kad2 perkataan ..
          teman cuti bersalin, balik2 tgk makin subur bunga dia...sedgkan dia hny dibantu oleh air hujan sj untuk menyuburkannya.

          Comment

          Working...
          X