Announcement

Announcement Module
Collapse
No announcement yet.

penilaian rumah...

Page Title Module
Move Remove Collapse
This topic is closed.
X
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • penilaian rumah...

    ade sikit pertanyaan disini...
    katakan saya nk beli rumah second hand...
    sebelum buat pinjaman kena nilai harga rumah tu dulukan?
    ade tak sesiapa yg tau berapa kos untuk memanggil jurunilai untuk membuat penilaian harga rumah tersebut?

  • #2
    Re: penilaian rumah...

    kalau buat loan bank, panggil geng private mungkin dlm 3-4 ratus kot. kalau pejabat tanah, boleh gak rasanya, lagi murah

    kalau loan kerajaan, pi kat pejabat tanah, free je.

    Comment


    • #3
      Re: penilaian rumah...

      Betul laa tu..
      dalam 4-5 ratus...
      xder diskaun dah...
      aku pun kena RM400 ari tu...

      x pasti plak mcm ne dia leh cas mcm tu..
      mungkin ikut type kot..
      lokasi property...
      dan x tau lg...

      Comment

      Working...
      X