Announcement

Announcement Module
Collapse
No announcement yet.

KONGSI: Zikir Buang Angin Dalam Badan

Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • KONGSI: Zikir Buang Angin Dalam Badan



    Para pembaca cuba amal baca THO HA(taha ayt 1) byk2 dlm hati,insyaALLAH dlm masa 5 minit anda akan sendawa.Zikir ini boleh dibaca jika anda terasa bdn diserang jin atau ada orang yg ingin menduga ilmu pada kita.Bila kita diserang jin selalunya kita akan rasa sesak nafas,sakit kepala dan terasa dihiris-hiris dgn pisau.SELAMAT MENCUBA
    Last edited by Tok Janggut; 15-08-11, 02:26 PM.

  • #2
    Re: Zikir Buang Angin Dalam Badan

    baca je THO HA?
    byk kali?

    Comment


    • #3
      Re: Zikir Buang Angin Dalam Badan

      perawat ker hang ni ..ehehe ??

      Comment


      • #4
        Re: Zikir Buang Angin Dalam Badan

        Nak kentut pun ada zikir ke...buang angin juga tu...

        Comment


        • #5
          Re: Zikir Buang Angin Dalam Badan

          Originally posted by hikmahurut View Post


          Para pembaca cuba amal baca THO HA(taha ayt 1) byk2 dlm hati,insyaALLAH dlm masa 5 minit anda akan sendawa.Zikir ini boleh dibaca jika anda terasa bdn diserang jin atau ada orang yg ingin menduga ilmu pada kita.Bila kita diserang jin selalunya kita akan rasa sesak nafas,sakit kepala dan terasa dihiris-hiris dgn pisau.SELAMAT MENCUBA
          t/kaseh....kongsi ilmu

          Comment


          • #6
            Re: Zikir Buang Angin Dalam Badan

            uisk bagus nye, memang byk lagi khasiat ayat Al-Quran cuma malang nya kita xtau/xingat.

            time kaseh laa byk2

            Comment


            • #7
              Re: Zikir Buang Angin Dalam Badan



              Ilmu apa macam ni? Baca ayat Al-Quran untuk buang angin?? Lain macam je..

              Maaf, saya tak pernah dengar yang nabi atau para sahabat atau ulama generasi selepas sahabat ajar ilmu macam ni.. Patut ke kita terima je apa-apa yang dikatakan ilmu yang disandarkan amalannya kepada Al-Quran dengan mudah begini walaupun ia agak pelik? Tak risau ke, orang yang mengajar ilmu camni jadi macam lagi bijak daripada baginda nabi, sebab nabi pun tak ajar para sahabat perkara ni.

              Adakah "jampi tak mengapa asalkan tidak syirik" sebagai alasan kita jadikan ayat al-Quran ini sebagai jampi untuk buang angin?

              Ada sapa-sapa boleh jawab? Kalau tak ada, cukuplah amalkan minum jus halia untuk buang angin. Kalau ada sumber sandaran amalannya, saya berbesar hati untuk menerima.

              Saya tahu, perawat-perawat yang kata merawat dengan cara Islam ni ada macam-macam lagi ilmu yang tak tahu dapat dari mana, walaupun pelik..tapi tetap diamalkan. Harap kita berhati-hati dengan perangkap-perangkap syaiton. Walaupun tak nampak seperti salah, lebih baik kita berhati-hati.


              والله أعلم بالصواب

              Comment


              • #8
                Re: Zikir Buang Angin Dalam Badan

                maaf laa kalau saya salah cara bertanya .

                dari mana dpt nas/hadith yang mengatakan cara tersebut leh mengurangkan angin dalam badan ?

                Comment


                • #9
                  Re: Zikir Buang Angin Dalam Badan

                  Originally posted by revomatrix View Post
                  maaf laa kalau saya salah cara bertanya .

                  dari mana dpt nas/hadith yang mengatakan cara tersebut leh mengurangkan angin dalam badan ?


                  Ayat-ayat Al-Quran yang sebut pasal azhab dan keagungan Alloh biasanya bila dibacakan kepada mangsa gangguan jin dan sihir, akan ada effect yang baik untuk proses rawatan.

                  Tapi untuk ayat-ayat rahsia seperti Alif Lam Mim, Qof, Nun, To Ha dan lain-lain, saya tak tahu lah.. Adakah para perawat gangguan jin & sihir ni gunakan kaedah cuba-jaya? Baca To Ha pada mangsa, tengok apa jadi pada mangsa tu. Mangsa terus buang angin tak henti-henti, maka diajarkan baca 'To Ha' untuk buang angin. Macam tu kot..Maaf, sekadar andaian.

                  Setahu saya, mereka ni ada satu buku khusus ceritakan khasiat ayat-ayat rahsia tu. Sedangkan para pentafsir biasanya akan menyerahkan pengertiannya kepada Alloh.

                  Quote from terjemahan bimbingan Ar-Rahman:
                  Diantara ahli-ahli tafsir ada yang menyerahkan pengertiannya kepada Allah karena dipandang termasuk ayat-ayat mutasyaabihaat, dan ada pula yang menafsirkannya. Golongan yang menafsirkannya ada yang memandangnya sebagai nama surat, dan ada pula yang berpendapat bahwa huruf-huruf abjad itu gunanya untuk menarik perhatian para pendengar supaya memperhatikan Al Quran itu, dan untuk mengisyaratkan bahwa Al Quran itu diturunkan dari Allah dalam bahasa Arab yang tersusun dari huruf-huruf abjad. Kalau mereka tidak percaya bahwa Al Quran diturunkan dari Allah dan hanya buatan Muhammad s.a.w. semata-mata, maka cobalah mereka buat semacam Al Quran itu.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zikir Buang Angin Dalam Badan

                    dah terlalu banyak sangat amalan-amalan pelik2 yang tidak berlandaskan nas / dalil, sunnah Rasulullah dan amalan generasi Sahabat dan Salafussoleh terdahulu, yang kini dijadikan amalan... Harapnya sebelum kita mengamalkan sesuatu, kita dapat menyelusuri terlebih dahulu dari mana datangnya amalan tersebut. Kalau dari sumber yang sahih dari sudut Islam, maka amalkan lah... jika tidak, jangan terlalu cepat percaya

                    Khuatir nanti kita akan dikategorikan sebagai pendokong amalan bidaah, dan penyelewengan ayat2 Quran di akhirat nanti

                    Wallahualam

                    pertama kali dengar amalan sebut perkataan tho ha banyak2 boleh buang angin... ish ish

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zikir Buang Angin Dalam Badan

                      Originally posted by el-lail View Post


                      Ilmu apa macam ni? Baca ayat Al-Quran untuk buang angin?? Lain macam je..

                      Maaf, saya tak pernah dengar yang nabi atau para sahabat atau ulama generasi selepas sahabat ajar ilmu macam ni.. Patut ke kita terima je apa-apa yang dikatakan ilmu yang disandarkan amalannya kepada Al-Quran dengan mudah begini walaupun ia agak pelik? Tak risau ke, orang yang mengajar ilmu camni jadi macam lagi bijak daripada baginda nabi, sebab nabi pun tak ajar para sahabat perkara ni.

                      Adakah "jampi tak mengapa asalkan tidak syirik" sebagai alasan kita jadikan ayat al-Quran ini sebagai jampi untuk buang angin?

                      Ada sapa-sapa boleh jawab? Kalau tak ada, cukuplah amalkan minum jus halia untuk buang angin. Kalau ada sumber sandaran amalannya, saya berbesar hati untuk menerima.

                      Saya tahu, perawat-perawat yang kata merawat dengan cara Islam ni ada macam-macam lagi ilmu yang tak tahu dapat dari mana, walaupun pelik..tapi tetap diamalkan. Harap kita berhati-hati dengan perangkap-perangkap syaiton. Walaupun tak nampak seperti salah, lebih baik kita berhati-hati.


                      والله أعلم بالصواب
                      saya rasa tuan hikmahurut ni memang berpengalaman dlm bidang urut mengurut ni,mungkin beliau ni dah cuba amalan ni,sebab tu beliau ni kongsi di sini,pada fikiran saya ia ada lah ayat Al Quran juga,tak salah klu kita amalkan,klu tak silap Nabi juga ada bersabda,baca lah al Quran walaupun satu ayat...klu tak silap alif..mim...raa...(dah lupa agak cam gitu lah)minta tuan hikmahurut beri penjelasan sikit.....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zikir Buang Angin Dalam Badan

                        baca bismillah kemudian urut-urut kan badan.tak perlu ambil sececah-cecah ayat quran utk tujuan yng klau ada usaha lain yng lbih bagus lagi.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zikir Buang Angin Dalam Badan

                          Originally posted by ruhani View Post
                          saya rasa tuan hikmahurut ni memang berpengalaman dlm bidang urut mengurut ni,mungkin beliau ni dah cuba amalan ni,sebab tu beliau ni kongsi di sini,pada fikiran saya ia ada lah ayat Al Quran juga,tak salah klu kita amalkan,klu tak silap Nabi juga ada bersabda,baca lah al Quran walaupun satu ayat...klu tak silap alif..mim...raa...(dah lupa agak cam gitu lah)minta tuan hikmahurut beri penjelasan sikit.....
                          saya bukan orang yang pandai dalam hal2 berkaitan perubatan Islam , dan saya plak cetek sikit dalam ilmu2 begini

                          mungkin penerangan lanjut lebih diperlukan ,takmau laa dikatakan mengikut apa yang orang ajar ... bahaya

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zikir Buang Angin Dalam Badan

                            pada pendapat aku, memang smua yg ade dlm Quran ble diamalkan.
                            asalkan tujuannye tak bercanggah dgn Shariah.
                            Macam amalkan asma ul husna.
                            contohnya kalo nak selalu diberi petunjuk,
                            amalkan baca Ya Fattah sbg zikir.
                            tapi niat kena btul dan yakin pe2 pun adalah dr Allah,
                            bukan dtg dr keajaiban ayat yg kita baca.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zikir Buang Angin Dalam Badan

                              Originally posted by kampung_girl View Post
                              pada pendapat aku, memang smua yg ade dlm Quran ble diamalkan.
                              asalkan tujuannye tak bercanggah dgn Shariah.
                              Macam amalkan asma ul husna.
                              contohnya kalo nak selalu diberi petunjuk,
                              amalkan baca Ya Fattah sbg zikir.
                              tapi niat kena btul dan yakin pe2 pun adalah dr Allah,
                              bukan dtg dr keajaiban ayat yg kita baca.
                              saya rasa pun gitu jugak,lagi pun tuan hikmahurut ni se orang ustad bertauliah....kita patut hormati beliau ni.saya lihat di profile tuan hikmahurut ni tak lokek ngan ilmu...asalkan kita yakin dgn ayat2 Allah....tapi nak bincang sikit,apa kah kita hanya fikir Allah tu hanya berada di agama islam saje?apa kah di agama2 lain Allah tak ada?bahasa2 lain itu jugak dari Allah...Allah maha kaya ,DIA tak menganuti apa2 agama pun,klau kita kata Allah hanya berada di agama islam bermakna kita menempatkan Allah itu di satu agama sahaje,sedangkan Allah tidak bertempat dan DIA bukan makhluk,agama ada lah jalan menuju ke hadirat nya.minta maaf lah ye,klau kita lihat orang2 yg beragama lain,dorang pun ada tabib2 yg boleh mengubati pesakit2 dorang,dgn bahas dorang tapi baik,apa kah tabib2 dorang tu yg membaikan,yg mengubati?bukan kah Allah yg berkuasa biar pun bahasa2 dorang @#$%^&&&***....tapi hanya Allah yg mengabulkan...salam.

                              Comment

                              Working...
                              X