Announcement

Announcement Module
Collapse
No announcement yet.

statistik menakjubkan bukti keajaiban Al-Quran

Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • statistik menakjubkan bukti keajaiban Al-Quran

    Dr.Tarig Al Swaidan discovered some verses in the Holy Qur'an that mention one thing is equal to another, i.e. men are equal to women.

    Although this makes sense grammatically, the astonishing fact is that the number of times the word man appears in the Qur'an is 24 and number of times the word woman appears is also 24, therefore not only is this phrase correct in the grammatical sense but also true mathematically, i.e. 24 = 24.

    Upon further analysis of various verses, he discovered that this is consistent throughout the whole Qur'an, where it says one thing is like another. See below for astonishing result of the words mentioned number of times in Arabic Qur'an: Word/ Meaning Mentioned in the Quran

    Al-Dunya (This world) 115
    Al-Akhira (The hereafter) 115


    Word/ Meaning Mentioned in the Quran
    Al-Mala'ikah (Angles) 88
    Al-Shayateen (Satan) 88


    Word/ Meaning Mentioned in the Quran
    Al-Hayat (Life) 145
    Al-Maout (Death) 145


    Word/ Meaning Mentioned in the Quran
    Al-Rajul (Man) 24
    Al-Mar'ha (Women) 24


    Word/ Meaning Mentioned in the Quran
    Benefi't 50 . Corrupt 50
    Word/ Meaning Mentioned in the Quran
    People 50 .. Messengers 50
    Word/ Meaning Mentioned in the Quran
    Eblees (king of devils) 11 . Seek refuge from Eblees 11
    Word/ Meaning Mentioned in the Quran
    Museebah (calamity) 75 . Thanks 75
    Word/ Meaning Mentioned in the Quran
    Spending (Sadaqah) 73 . Satisfaction 73
    Word/ Meaning Mentioned in the Quran
    People who are mislead 17 . Dead people 17
    Word/ Meaning Mentioned in the Quran
    Muslimeen 41 . Jihad 41
    Word/ Meaning Mentioned in the Quran
    Magic 60 . Fitnah (dissuasion, misleading) 60
    Word/ Meaning Mentioned in the Quran
    Zakat (Taxes Muslims pay to the poor) 32 . Barakah (Increasing or blessings of wealth) 32
    Word/ Meaning Mentioned in the Quran
    Mind 49 . Noor 49
    Word/ Meaning Mentioned in the Quran
    Tongue 25 . Sermon 25
    Word/ Meaning Mentioned in the Quran
    Speaking publicly 18 . Publicising 18
    Word/ Meaning Mentioned in the Quran
    Hardship 114 .... Patience 114
    Word/ Meaning Mentioned in the Quran
    Muhammed 4 . Sharee'ah (Muhammed's teachings) 4
    Word/ Meaning Mentioned in the Quran
    Al-Shahr Month 12

    Word/ Meaning Mentioned in the Quran
    Al-Yahom Day 365

    Word/ Meaning Mentioned in the Quran
    Al-bahar Sea 32
    Al-bar Land 13

    If we add up the total words of both "sea" and "land" we get 45. Now if we do a simple calculation:
    32/45 X 100% = 71.11111111%
    13/45 X 100% = 28.88888888%


    Above is what we know today, the percentages of Water (Sea) and Land in the world. Yet another miracle in the Quran.

    The Miracles of the Quran will never end. There will never be a time where mankind can fully take in the knowledge that is in this holy book. It is a miracle to all mankind, the word of God. There is no value that one can set to the words of the Creator. It is a treasure of which guides those that want to succeed in this life and the hereafter.
    http://www.islamawareness.net/Miq/stat.html

    sungguh mengagumkan! ada saper2 yg boley tlg konpemkan kesohihan artikel ni? kalo salah mod zass jer lah.:tawaran:
    Last edited by Ain _syaoran; 23-02-07, 06:12 PM.

  • #2
    Re: statistik menakjubkan bukti keajaiban Al-Quran

    kesahihan artikel ni??
    aku tatau.....

    Comment


    • #3
      Re: statistik menakjubkan bukti keajaiban Al-Quran

      biasanya betul la kot.sbb takkan benda ni geng2 israeliyat buat?ni menambah keimanan ni.

      Comment


      • #4
        Re: statistik menakjubkan bukti keajaiban Al-Quran

        dulu aku penah dengar 1 kutbah jumaat pasal statistik al-quran ni...
        betul la gamaknya...

        Comment


        • #5
          Re: statistik menakjubkan bukti keajaiban Al-Quran

          sat lagi keluar teori Kod 19 Dr Rashad Khalifa yang anti-hadith tu.. amacam.

          Comment


          • #6
            Re: statistik menakjubkan bukti keajaiban Al-Quran

            Al-Quran memang byk keajaibannya...sebab tu kita kena banyak kaji Al-Quran ni...

            Comment


            • #7
              Re: statistik menakjubkan bukti keajaiban Al-Quran

              sat lagi keluar teori Kod 19 Dr Rashad Khalifa yang anti-hadith tu.. amacam.
              explanations.. please

              Comment


              • #8
                Re: statistik menakjubkan bukti keajaiban Al-Quran

                Salam..
                Benda ni hanya tersebar dlm email.. tapi belum terbukti
                disebabkan tidak pernah ada org yang mengaku mengkajinya.. maka kita tidak boleh anggap ia benar.
                Melainkan ada seseiapa yg mengkajinya, dan bertanggungjawab atas hasil kajiannya.

                ps : Sesiapa yang hendak buktikannya, bolehlah buat kajian amik master. Buat statistik

                Comment


                • #9
                  Re: statistik menakjubkan bukti keajaiban Al-Quran



                  Uih..Mengkaji ilmu Al-Quran, tak kan la sampai sejauh itu? Ada kajian yang lebih mudah untuk mengimani Al-Quran.

                  Meh download e-book: Bukti Kebenaran Quran, Abdullah M. al-Rehaili. Ramai ilmuan bukan Islam mengakui kebenaran Al-Quran menerusi bidang masing-masing. Sori la, terjemahan dalam bahasa Melayu Indonesia ni..tapi boleh faham punya.. Jomlah baca.

                  Ini antara kata-kata ilmuan itu:

                  “Agama dapat menjadi petunjuk yang berhasil untuk pencarian ilmu pengetahuan. Dan agama Islam dapat mencapai sukses dalam hal ini. Tidak ada pertentangan antara ilmu genetika dan agama. Kenyataan di dalam al-Quran yang ditunjuk­kan oleh ilmu pengetahuan menjadi valid. AI-Quran yang berasal dari Allah mendukung ilmu pengetahuan.

                  - Prof. Dr. Joe Leigh Simpson
                  Ketua Jurusan Ilmu Kebidanan dan Ginekologi dan
                  Prof. Molecular dan Genetika Manusia,
                  Baylor College Medicine, Houston,
                  Amerika Serikat.

                  "Nabi Muhammad SAW sebagai buku ilmu pengetahuan dari Allah. "

                  - Prof. Marshall Johnson
                  Guru Besar ilmu Anatomi dan Perkembangan Biologi,
                  Universitas Thomas Jefferson,
                  Philadelphia, Pennsylvania,
                  Amerika Serikat.

                  “AI-Quran adalah sebuah kitab, petunjuk, kebenaran, bukti,” dan kebenaran yang abadi bagi kita sampai akhir zaman. "

                  - Prof. TVN Persaud
                  Ahli anatomi, ahli kesehatan anak-anak,
                  dan ahli ginekologi kebidanan dan ilmu reproduksi
                  di Universitas Manitoba, Winnipeg, Menitoba,
                  Kanada.
                  "Semua yang tertulis di dalam al-Quran pasti sebuah kebenaran, yang dapat dibuktikan dengan peralatan ilmiah. "
                  - Prof. Tejatat Tejasen
                  Ketua Jurusan Anatomi Universitas Thailand,
                  Chiang Mai

                  "...metode ilmiah modern sekarang membuktikan apa yang telah dikatakan Muhammad 1400 tahun yang lalu. AI-Quran adalah buku teks ilmu pengetahuan yang simpel dan sederhana untuk orang yang sederhana. "

                  - Prof. Alfred Kroner
                  Ketua Jurusan Geologi Institut Geosciences,
                  Universitas Johannnes Gutterburg, Maintz,
                  Jerman.

                  “AI-Quran adalah kitab yang menakjubkan yang menggambarkan masa lalu, sekarang, dan masa depan. "

                  - Prof. Palmer
                  Ahli Geologi ternama
                  Amerika Serikat.
                  "llmuwan itu sebenarnya hanya menegaskan apa yang telah tertulis di dalam al-Quran beberapa tahun yang lalu. Para ilmuwan sekarang hanya menemukan apa yang telah tersebut di dalam al-Quran sejak 1400 tahun yang lalu."
                  - Prof. Shroeder
                  Ilmuwan kelautan dari
                  Jerman

                  "Dengan membaca al-Quran, saya dapat menemukan jalan masa depan saya untuk investigasi alam semesta,"
                  - Prof. Yoshihide Kozai
                  Guru Besar Universitas Tokyo dan
                  Direktur The National Astronomical Observatory, Mikata, Tokyo,
                  Jepang

                  Comment


                  • #10
                    Re: statistik menakjubkan bukti keajaiban Al-Quran

                    Originally posted by sol_badguy
                    explanations.. please
                    Yang ni kot, dia sanggup mengubah Quran untuk membuktikan teorinya:
                    http://www.bilalphilips.com/index.ph...183&Itemid=107

                    Comment


                    • #11
                      Re: statistik menakjubkan bukti keajaiban Al-Quran



                      Ramai tak sedar keindahan rentak irama bacaan Al-Quran. Surah Al-Ikhlas sangat cantik rentak iramanya, seperti pantun melayu kita yang mempunyai empat rangkap.

                      Saya jugak kagum apabila Allah menyebut 'nama-nama' mahkluknya dalam al-Quran dengan bahasa yang berpasangan iaitu:
                      1. Yakjuj dan Makjuj (mahkluk yang suka melakukan kerosakan, telah dibentengi dengan tembok tinggi) Al-Kahfi ayat 94
                      2. Harut dan Marut (dua malaikat yang mengajar sihir di Babylon) - Al-Baqarah ayat 102
                      3. Tholut dan Jalut (Tholut ialah raja yang memimpin memerangi Jalut) - Al-Baqarah ayat 246-254

                      Itu sebahagian je...cintailah Al-Quran, kamu akan menemui cinta kepada Allah.

                      Islam itu indah, indahkanlah hidupmu dengannya. (^_^)

                      Comment


                      • #12
                        Re: statistik menakjubkan bukti keajaiban Al-Quran

                        Ambil sumber dari imam al-ghazali atau mana-mana berkaitan syariat yang banyak mengkaji..............banyak buku-buku yang menerangkan kelebihan al-quran serta huruf yang terkandung serta sebutan lain umpama A,E,I,O,U serta kemampuan suara hanya dapat menyebut setiap satu kalimah ayat al-quran......Begitu kaitan amalan zikir serta sembahyang seperti huruf alif berkaitan dengan berdiri tegak dalam sembahyang,huruf mim berkaitan dengan duduk antara 2 sujud............dan lain...lainnnnn sumber.

                        wasalam.

                        Comment

                        Working...
                        X