Announcement

Announcement Module
Collapse
No announcement yet.

Panduan Pagar Diri dari Sihir dan Ilmu Hitam

Page Title Module
Move Remove Collapse
This topic is closed.
X
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Panduan Pagar Diri dari Sihir dan Ilmu Hitam

    Assalamualaikum,

    Jumpa yg ini berkenaan amalan baca 3 qul & sapu seluruh badan.
    Dari Aisyah, "Sesungguhnya Nabi saw jika akan tidur, beliau merapatkan kedua telapak tangannya kemudian meniupnya, lalu membaca Al-Ikhlas, Al-Falaq dan An-Naas. Sesudah itu beliau mengusap kedua tangannya ke badan, bermula kepala, wajah, lalu bagian depan badan. Demikian itu beliau lakukan 3x" (HR Bukhari).
    Sumber : http://sayyidulayyaam.blogspot.com/2...m_archive.html

    Sapa yg ada kitab, cuba check, betul ke hadis riwayat Buhkari?

    Wassalam.

    Comment


    • #17
      Re: Panduan Pagar Diri dari Sihir dan Ilmu Hitam

      FIRMAN ALLAH
      ﺮﺤﺳﻟﺍ ﺲﺎﻧﻠﺍ ﻥﻮﻣﻠﻌﻴ ﺍﻮﺭﻓﻛ ﻥﻳﻄﺎﻳﺸﻟﺍ ﻥﻛﻠﻭ
      MAKSUDNYA:
      DAN SEBENARNYA SYAITANLAH YANG KUFUR KEPADA ALLAH, MEREKA MENGAJAR MANUSIA ILMU SIHIR…..(102 :ﺓﺮﻗﺒﻠﺍ)
      ﻢﻬﻌﻓﻨﻳ ﻻﻮ ﻡﻫﺭﻀﻴ ﺎﻣ ﻥﻮﻣﻟﻌﺗﻴﻮ
      MAKSUDNYA:
      DAN MEREKA ITU (MANUSIA) MEMPELAJARI ILMU SIHIR YANG AKAN MEMUDARATKAN MEREKA DAN TIDAK MEBERI MANAFAAT PUN….(102:ﺓﺭﻗﺑﻠﺍ)

      Ayat² untuk menentang atau mengubati SIHIR.

      AL-QURAN SURAH AL-ISRAA’, AYAT 82; ALLAH BERFIRMAN YANG BERMAKSUD “DAN KAMI TURUNKAN DARI QURAN ITU ADA AYAT MENJADI PENYEMBUH PENYAKIT DAN RAHMAT BAGI ORANG-ORANG YANG BERIMAN.
      ANTARA AYAT-AYATNYA IALAH;


      AL-FATIHAH, AYAT 1 - 7
      AL-BAQARAH, AYAT 1- 5, 255, 256, 257, 282, 283, 284
      AT-TAUBAH, AYAT 14
      AS-SYU’ARAA’, AYAT 80
      YUNUS, AYAT 57
      AN-NAHLU, AYAT 69
      AL-ISRAA’, AYAT 82
      FUSSILAT, AYAT 44

      AL-MUKMINUUN, AYAT 115 - 118
      AL-HASYRI, AYAT 21, 22, 23, 24
      QAAF, AYAT 22,
      AL-MULK, AYAT 23
      HUUD, AYAT 44
      AL-WAQI’AH, AYAT 19
      YAASIN, AYAT 36
      AR-RA’DU, AYAT 31





      sumber daripada www.darussyifa.org

      Comment


      • #18
        Re: Panduan Pagar Diri dari Sihir dan Ilmu Hitam

        Originally posted by jhana
        amalan2 pagar diri ni boleh ke di applykan utk melindungi premis perniagaan/rumah dari kena ilmu hitam atau pun sihir.macam mana caranya ya,atau pun ada amalan2 lain yg khusus.tq.
        Ada ustaz yang bagi info untuk lindung rumah ni baca Quran pada air biasa. Cari orang mintak bacakan Quran pada air atau yang lebih elok baca sendiri. Surah surah yang direkomen ialah Yasin, AsSofatt, AdDhukan dan AlJin, tambah surah surah yang lain lagi bagus. Sebelum tu bacakan sekali ayat ayat ruqyah tu. Nasihatnya kenakan nafas tu pada air ketika membaca.

        Air yang dibacakan Quran ni spray atau renjiskan kelilinag rumah bahagian penjuru rumah atas dan bawah (lantai dan siling) dan pada penjuru tiang, kalau air bersih boleh diminum sekali. Sambil sparay air tu mungkin ada bahagian tertentu dalam rumah yang boleh buat kita jadi seram bulu roma berdiri, bacakan ayatul Qursi banyak banyak kali kat situ sampai hilang rasa seram. Jangan spray air ni dalam TANDAS, dalam tandas tu bacakan surah alzalzalah dari luar.

        Cara paling mudah pasangkan CD atau kaset bacaan AlQuran (AlBaqaroh) di rumah sampai semua dalam rumah boleh dengar. Kalau kuat sangat gangguan tu azan kat tengah tengah rumah tu. Wallahualam...
        Last edited by kupia; 23-12-06, 03:59 AM.

        Comment


        • #19
          Re: Panduan Pagar Diri dari Sihir dan Ilmu Hitam

          Originally posted by kupia
          Tamar Ajwah/madinah tu sekilo RM150.00, boleh demam nak beli....
          Dato' Ustz Ismail Kamus cakap kalau selalu consume boleh botak kepala.
          Sebabnya mahai sgt.

          Comment


          • #20
            Re: Panduan Pagar Diri dari Sihir dan Ilmu Hitam

            Terima kasih kepada kalian, semoga ilmu ini dimanfaatkan kita semua.

            Comment


            • #21
              Re: Panduan Pagar Diri dari Sihir dan Ilmu Hitam


              Daisy selalu amalkan ayat tujuh...
              ayat-ayat wahyu kalamu'llah yang terdapat di dalam
              al-quran pada surah at taubah 51, yunus 108,hud 6 dan 56,
              al-ankabut 60, faathir 2 dan azzumar 38...
              insyallah...
              barang siapa yg membaca 'ayat tujuh'...7 hari berturut-turut...
              dengan ketentuan waktunya...iaitu 7 kali di tengah hari...7 kali
              di tengah malam....mudahan allah melepaskan dri segala kesulitan...
              dan kesusahan yg menimpa...
              mala baik sekali kita amalkan jdikan wirid ditiap lepas semayang...atau
              sebgi zikir harian kita...
              hanya yg hebat dtgnye dari allah...

              Comment


              • #22
                Re: Panduan Pagar Diri dari Sihir dan Ilmu Hitam

                Originally posted by klauth_2
                betul tu, ayah aku pun ajaq amalan tersebut... memang 3 qul amalan pagar diri yg berkesan

                tapi sbb publish kat BDN, nanti akan keluar soalan yg favourite

                "mana sumbernya?"
                Dari Aisyah R.A apabila baginda S.A.W apabila hendak masuk tidur, baginda akan meniupkan kedua telapak tangan selepas membaca Surat Al-Ikhlas, Surat Al-Falaq dan Surat An-Nas, dan baginda akan menyabut keseluruhan badannya bermula dari kepala, muka dan bhgn depan badannya. Baginda melakukannya sebanyak 3 kali. (Hadith riwayat Bukhari)

                Comment


                • #23
                  Re: Panduan Pagar Diri dari Sihir dan Ilmu Hitam

                  Originally posted by WhiTe Daisy

                  Daisy selalu amalkan ayat tujuh...
                  ayat-ayat wahyu kalamu'llah yang terdapat di dalam
                  al-quran pada surah at taubah 51, yunus 108,hud 6 dan 56,
                  al-ankabut 60, faathir 2 dan azzumar 38...
                  insyallah...
                  barang siapa yg membaca 'ayat tujuh'...7 hari berturut-turut...
                  dengan ketentuan waktunya...iaitu 7 kali di tengah hari...7 kali
                  di tengah malam....mudahan allah melepaskan dri segala kesulitan...
                  dan kesusahan yg menimpa...
                  mala baik sekali kita amalkan jdikan wirid ditiap lepas semayang...atau
                  sebgi zikir harian kita...
                  hanya yg hebat dtgnye dari allah...

                  aslm wbt

                  boleh saya tahu mana sumbernya dr hadis kah etc..

                  seeloknya amalkan apa yg Rasulullah saw ajar itu yg lbih afdhal

                  Comment


                  • #24
                    Re: Panduan Pagar Diri dari Sihir dan Ilmu Hitam

                    Originally posted by asura
                    baca 3 qul ..7 kali sehari
                    + ayat qursi ...pon 7 kali sehari

                    klu salah betul kan lah yer
                    aslm wbt

                    bleh bgtau mana sumber hadis yg kata 7 kali

                    Comment


                    • #25
                      Re: Panduan Pagar Diri dari Sihir dan Ilmu Hitam

                      Originally posted by kupia
                      Ada ustaz yang bagi info untuk lindung rumah ni baca Quran pada air biasa. Cari orang mintak bacakan Quran pada air atau yang lebih elok baca sendiri. Surah surah yang direkomen ialah Yasin, AsSofatt, AdDhukan dan AlJin, tambah surah surah yang lain lagi bagus. Sebelum tu bacakan sekali ayat ayat ruqyah tu. Nasihatnya kenakan nafas tu pada air ketika membaca.

                      Air yang dibacakan Quran ni spray atau renjiskan kelilinag rumah bahagian penjuru rumah atas dan bawah (lantai dan siling) dan pada penjuru tiang, kalau air bersih boleh diminum sekali. Sambil sparay air tu mungkin ada bahagian tertentu dalam rumah yang boleh buat kita jadi seram bulu roma berdiri, bacakan ayatul Qursi banyak banyak kali kat situ sampai hilang rasa seram. Jangan spray air ni dalam TANDAS, dalam tandas tu bacakan surah alzalzalah dari luar.

                      Cara paling mudah pasangkan CD atau kaset bacaan AlQuran (AlBaqaroh) di rumah sampai semua dalam rumah boleh dengar. Kalau kuat sangat gangguan tu azan kat tengah tengah rumah tu. Wallahualam...
                      amalan ini tidak ditemui asalnya menurut sunnah rasulullah saw

                      jika ada sesiapa mengetahui hadis2 yg menceritakan spt di atas harap dpt bubuh di sini

                      Comment


                      • #26
                        Re: Panduan Pagar Diri dari Sihir dan Ilmu Hitam

                        Originally posted by kupia
                        Ada ustaz yang bagi info untuk lindung rumah ni baca Quran pada air biasa. Cari orang mintak bacakan Quran pada air atau yang lebih elok baca sendiri. Surah surah yang direkomen ialah Yasin, AsSofatt, AdDhukan dan AlJin, tambah surah surah yang lain lagi bagus. Sebelum tu bacakan sekali ayat ayat ruqyah tu. Nasihatnya kenakan nafas tu pada air ketika membaca.

                        Air yang dibacakan Quran ni spray atau renjiskan kelilinag rumah bahagian penjuru rumah atas dan bawah (lantai dan siling) dan pada penjuru tiang, kalau air bersih boleh diminum sekali. Sambil sparay air tu mungkin ada bahagian tertentu dalam rumah yang boleh buat kita jadi seram bulu roma berdiri, bacakan ayatul Qursi banyak banyak kali kat situ sampai hilang rasa seram. Jangan spray air ni dalam TANDAS, dalam tandas tu bacakan surah alzalzalah dari luar.

                        Cara paling mudah pasangkan CD atau kaset bacaan AlQuran (AlBaqaroh) di rumah sampai semua dalam rumah boleh dengar. Kalau kuat sangat gangguan tu azan kat tengah tengah rumah tu. Wallahualam...
                        ini dia amalan mengikut sunnah rasulullah saw

                        عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ أَنَّهُ سَمِعَ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ إِذَا دَخَلَ الرَّجُلُ بَيْتَهُ فَذَكَرَ اللَّهَ عِنْدَ دُخُولِهِ وَعِنْدَ طَعَامِهِ قَالَ الشَّيْطَانُ لَا مَبِيتَ لَكُمْ وَلَا عَشَاءَ وَإِذَا دَخَلَ فَلَمْ يَذْكُرِ اللَّهَ عِنْدَ دُخُولِهِ قَالَ الشَّيْطَانُ أَدْرَكْتُمُ الْمَبِيتَ وَإِذَا لَمْ يَذْكُرِ اللَّهَ عِنْدَ طَعَامِهِ قَالَ أَدْرَكْتُمُ الْمَبِيتَ وَالْعَشَاءَ

                        Ertinya : Dari Jabir Bin Abdullah ra , dia berkata : Aku pernah mendengar Rasulullah s.a.w bersabda : “ Apabila salah-seorang di antara kamu memasuki ke dalam rumah , dengan menyebut nama Allah tatkala dia masuk , dan tatkala dia makan , maka syaitan pun akan berkata ( kepada teman-temannya ) : Tidak ada tempat menginap bagi kamu sekalian dan tidak ada juga makan malam untuk kamu semua . Akan tetapi , ( jika salah-seorang drp kamu ) memasuki ke dalam rumah tanpa menyebut nama Allah , syaitan pun berkata ( kepada teman-temannya ) : Kamu semua malam ini akan dapat tempat menginap . Dan jika ( salah-seorang kamu ) tidak menyebut nama Allah ketika hendak makan , maka syaitan itu pun berkata ( kepada teman-temannya ) : Kamu semua akan dapat makan di malam ini “ . ~ Hadis Sahih Riwayat Imam Muslim rh , di dalam Kitab Al-Asyribah : 3762 .

                        عَنْ أَبِي مَالِكٍ الْأَشْعَرِيِّ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِذَا وَلَجَ الرَّجُلُ بَيْتَهُ فَلْيَقُلِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ خَيْرَ الْمَوْلَجِ وَخَيْرَ الْمَخْرَجِ بِسْمِ اللَّهِ وَلَجْنَا وَبِسْمِ اللَّهِ خَرَجْنَا وَعَلَى اللَّهِ رَبِّنَا تَوَكَّلْنَا ثُمَّ لِيُسَلِّمْ عَلَى أَهْلِهِ

                        Ertinya : Dari Abu Malik Al-Asya’ari , dia berkata : Rasulullah s.a.w pernah bersabda : “ Apabila seseorang itu masuk ke dalam rumahnya , maka ucapkanlah : ALLAHUMMA INNI AS ALUKA KHOIRAL MAWLAJI WA KHOIROL MAKHROJI , BISMILLAHI WA LAJNA , BISMILLAHI KHORAJNA, WA ‘ALALLAHI ROBBINA , TAWAKKALNA ~ Erti doa : Ya allah ! Saya memohon kepada-Mu , sebaik-baik tempat masuk , dan sebaik-baik tempat keluar . Dengan Nama Allah , kami masuk . Dan dengan Nama Allah , kami keluar , dan kepada Allah , Wahai Tuhan Kami !, Kami bertawakkal ( berserah-diri ) ~ Maka sesudah itu , hendaklah dia memberi salam kepada keluarganya ( ahli rumahnya ) ~ Hadis Sahih diriwayatkan oleh Imam Abu Daud rh , di dalam Kitab Al-Adab : 4432 .

                        فَإِذَا دَخَلْتُم بُيُوتًا فَسَلِّمُوا عَلَى أَنفُسِكُمْ تَحِيَّةً مِّنْ عِندِ اللَّهِ مُبَارَكَةً طَيِّبَةً

                        Ertinya : “ … Maka apabila kamu memasuki (suatu rumah dari) rumah-rumah (ini) hendaklah kamu memberi salam kepada (penghuninya yang berarti memberi salam) kepada dirimu sendiri, salam yang ditetapkan dari sisi Allah, yang diberi berkat lagi baik… “ ~ Surah An-Nur , ayat 61


                        Comment


                        • #27
                          Re: Panduan Pagar Diri dari Sihir dan Ilmu Hitam

                          Originally posted by masri_salafi
                          amalan ini tidak ditemui asalnya menurut sunnah rasulullah saw

                          jika ada sesiapa mengetahui hadis2 yg menceritakan spt di atas harap dpt bubuh di sini
                          Sedang mencari beberapa dalil tentang penggunaan ayat ayat Quran sebagai kaedah rawatan dan perlindungan. Banyak kajian dan eksperimen yang telah dilakukan oleh ulamak ulamak silam dan masih berterusnan masa kini dan kebanyakan ulamak ulamak ini adalah dari aliran salafi atau assunnah jadi dipercayai mereka ini amat berhati hati tentang bida'ah.

                          Kaedah pukulan untuk mengeluarkan gangguan jin pada pesakit adalah amalan yang dicontohi dari Rasulullah (tengah cari balik hadis hadisynag bersangkutan) dan diperkembangkan lagi pada zaman Imam Ahmad dan terus maju pada zaman Ibnu Taimiyah.

                          Tidak dinafikan ada sebahagiannya tidak dinukilkan dari sunnah Rasulullah tetapi hanya dipraktikan semata mata menlalui kajian dan pengalaman ulamak. Soal ini mungkin boleh dikategorikan dalam ibadat pembacaan quran secara umum untuk tujuan kebajikan dan selama kita tidak menokok tambah atau mengurang ibadah ubudiyah yang telah ditetapkan oleh Rasul. Ulamak ulamak itu menerangkan tidak ada keterangan yang sabit dari Nabi tetapi hanyalah pengalaman dan penggunaannya didapati berkesan.

                          Tentang pagar rumah dengan bacaan Quran pada air di atas sedang diusahkan untuk mencari dalil dalil dan akan diturunkan apabila ditemui terutama tentang kelebihan surah AlBaqarah. Wallahualam.
                          Last edited by kupia; 28-12-06, 02:13 PM.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Panduan Pagar Diri dari Sihir dan Ilmu Hitam

                            Originally posted by masri_salafi
                            aslm wbt

                            bleh bgtau mana sumber hadis yg kata 7 kali
                            tgh cari ..klu pandangan ulama hasil pengalaman dan penemuan?

                            leh terima ker ? sebab tiada kaitan dgn ibadah khusus dan kite sume
                            tau Al-Quran tu rahmat dan ubat utk segala penyakit termasuk pnyakit hati.

                            Klu en. masri satu geng dgn Dr.MAZA ..aku leh tlg jawabkan sndiri soklan
                            yg aku tanya td ..

                            Kite kongsi ilmu ..

                            Klu ada kesilapan sudi la yer tegur ...aku masih blaja

                            Comment


                            • #29
                              Re: Panduan Pagar Diri dari Sihir dan Ilmu Hitam

                              aku pon berterima kasih.......akan aku manfaatkan.......

                              yg paling penting....sentiasa la sujud pd Allah......basic paling mudah....
                              klu2 la rase susah nak igt doa tu doa ni......Islam amat fleksibel.......
                              insha'alLah....akan d'jauh'n diri kiter dr sihir & sbg'y...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Panduan Pagar Diri dari Sihir dan Ilmu Hitam

                                Muhammad bin Al Hasan mengatakan: “Ilmu itu empat macam, pertama apa yang terdapat dalam kitab Allah atau yang serupa dengannya, kedua apa yang terdapat dalam Sunnah Rasulullah atau yang semacamnya, ketiga apa yang disepakati oleh para shahabat Nabi atau yang serupa dengannya dan jika mereka berselisih padanya, kita tidak boleh keluar dari perselisihan mereka …, keempat apa yang diangap baik oleh para ahli fikih atau yang serupa dengannya. Ilmu itu tidak keluar dari empat macam ini.” (Intishar li Ahlil Hadits: 31)

                                Al-Ghazali membagi ilmu menjadi dua bagian:
                                a. Ilmu zhahir: ilmu muamalah.
                                b. Ilmu batin: ilmu kasyaf. (Ihya` ‘Ulumiddin, 1/19-21)
                                Keyakinan bahwa ilmu kasyaf merupa-kan puncak ilmu merupakan hal yang umum di kalangan para Shufi! Kasyaf menurut keyakinan Shufi adalah tersingkapnya hijab di hadapan para wali Shufi, sehingga dia bisa melihat dan mengetahui sesuatu yang ghaib tanpa melalui indera perasa. Namun ilmu kasyaf adalah ilmu yang terilhamkan dalam hati. (Ash-Shufiyah wa Ta‘atstsu-ruha bin Nashraniyyah wal Yahudiyyah, hal. 114)

                                Beliau juga berkata: “Sesungguhnya ilmu-ilmu yang didapatkan para nabi dan wali itu melalui pintu batin atau melalui hati, dan melalui pintu yang terbuka dari alam malakut/ Lauhul Mahfuzh.” (Ihya` ‘Ulu-middin, 3/20)

                                Comment

                                Working...
                                X