Announcement

Announcement Module
Collapse
No announcement yet.

misteri kenapa telinga berdesing..korang tau x?

Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • misteri kenapa telinga berdesing..korang tau x?

    aku xtau la bnda ni penah jadi kat korang ke x..kite tgh do smting xkire ape pun tibe2 telinga kite bersdesing...kenape ek?? korang penah alami x?

  • #2
    Re: misteri kenapa telinga berdesing..korang tau x?

    berdesing mcm kena penampar?

    Comment


    • #3
      Re: misteri kenapa telinga berdesing..korang tau x?

      takde misteri pon
      ni mesti pengaroh org2 dolu2 ni

      in medic tinnitus is the term
      normal la tu
      tp kalo salu sgt myb adalah symptom penyakit
      nah baca kat sini
      http://www.myhealth.gov.my/myhealth/...=1155378686909
      Last edited by DatukM; 29-09-09, 05:27 PM.

      Comment


      • #4
        Re: misteri kenapa telinga berdesing..korang tau x?

        Aku pun kena serangan tinnitus aritu...now dah baik sket, alhamdulillah

        Waktu awal kena tu, mmg imbalance...bangun je pening

        Ada gak nampak pusing-pusing...dah mcm vertigo sket

        Check awal ada infection dalam telinga...dah baik lps mkn antibiotik

        Pastu still berdesing, aku jumpe pakar...lps amik medication, dah ok

        Lupe lak nama ubatnya...aku makan ubat tu bersama pil gingko biloba

        Comment


        • #5
          Re: misteri kenapa telinga berdesing..korang tau x?

          bukan...ni bedesing mcm ade bunyi kat telinga...
          aku baru dapt tahu..tp dari segi teori dalam islam laa
          xtau btol ke x

          Comment


          • #6
            Re: misteri kenapa telinga berdesing..korang tau x?

            berdeing tu kejap je..bout dalam 15 second...xlama pun

            Comment


            • #7
              Re: misteri kenapa telinga berdesing..korang tau x?

              Originally posted by faisal View Post
              bukan...ni bedesing mcm ade bunyi kat telinga...
              ler
              betol la tu
              tinnitus tu literally bermaksud ringing or dlm bahsa melayu berdesing
              besenye bunyi macam teeeeeeeet yg high pitch

              Comment


              • #8
                Re: misteri kenapa telinga berdesing..korang tau x?

                tu mungkin dlam teori sains..if dlam teori islam plak camne??

                Comment


                • #9
                  Re: misteri kenapa telinga berdesing..korang tau x?

                  macmni...aku dgr..dlam teori islam..kat syurga ade satu pokok besar..setip daun mewakili seorang manusia...kalo gugur daun tu mknanye org tu dh meninggal dunia..so kalo telinga kite berdesing seketika tu bermkna ade daun yang gugur dan terkena daun kite...tp ntah laa.btol atau x...kesahihannye belum terbukti benar atau tak..

                  Comment


                  • #10
                    Re: misteri kenapa telinga berdesing..korang tau x?

                    aku pun penah kena.. berdesing cam siaran tv kalau mute..kan ada bunyi berdesing dr tv tu...

                    Comment


                    • #11
                      Re: misteri kenapa telinga berdesing..korang tau x?

                      Originally posted by faisal View Post
                      macmni...aku dgr..dlam teori islam..kat syurga ade satu pokok besar..setip daun mewakili seorang manusia...kalo gugur daun tu mknanye org tu dh meninggal dunia..so kalo telinga kite berdesing seketika tu bermkna ade daun yang gugur dan terkena daun kite...tp ntah laa.btol atau x...kesahihannye belum terbukti benar atau tak..
                      mmg tulah yg salu orang cakap
                      tp kesahihannye?
                      any hadis?

                      Comment


                      • #12
                        Re: misteri kenapa telinga berdesing..korang tau x?

                        meor..ko pun dgr camtuh ek..aku ingt org tipu aku..tp xtau la btol ke x..kan2

                        Comment


                        • #13
                          Re: misteri kenapa telinga berdesing..korang tau x?

                          yerlah..
                          aku pun...nenek aku pernah cerita.
                          kalo telinga kita rasa macam dengung gitu.
                          maknanya...ader orang nak mati.
                          kalo tak jiran kita atas dunia...jiran kita di alam roh nun.
                          pening juga kepala aku dok mikir pasal citer nenek aku tue.
                          last-last..aku buat tak tahu ajerlah.

                          Comment


                          • #14
                            Re: misteri kenapa telinga berdesing..korang tau x?

                            Originally posted by faisal View Post
                            macmni...aku dgr..dlam teori islam..kat syurga ade satu pokok besar..setip daun mewakili seorang manusia...kalo gugur daun tu mknanye org tu dh meninggal dunia..so kalo telinga kite berdesing seketika tu bermkna ade daun yang gugur dan terkena daun kite...tp ntah laa.btol atau x...kesahihannye belum terbukti benar atau tak..
                            pernah dengar, tapi kalau nak minta dalil atau hujah2 sahih aku x tahulah... jadi masuk teliga kiri kuar tinga kanan, consider sbg general info . yg aku dgr, masa nifsu sya'ban. Pokok tersebut akan menggugurkan daun2. Jika salah satu daun tersebut tertulis nama kita, maka ditakdirkan ajal kita akan tiba di anatar nifsu sya'ban tahun ini sehinggan nifsu sya'ban tahun depan.. yg telinga berdesing tu teman x tahu...

                            Comment


                            • #15
                              Re: misteri kenapa telinga berdesing..korang tau x?

                              tinnitus la ni...

                              (maleh baca replies... )

                              Comment

                              Working...
                              X