Announcement

Announcement Module
Collapse
No announcement yet.

mimpi

Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mimpi

    sy selalu mimpi hampir terjatuh dari tempat tinggi.......tapi sebelum terjatuh.....sy terjaga dari tidur...... ada sesapa tau apa tanda mimpi ni?

    -sy org baru...tak tau topik ni sesuai disini atau tak......

  • #2
    Re: mimpi

    Tafsir Mimpi Jatuh
    Berikut ini adalah tafsir mimpi / arti mimpi / makna mimpi mengenai "Jatuh":

    Bermimpi jatuh dari gunung. Artinya, pertanda kurang baik atau berbahaya bagi kita.
    Bermimpi jatuh dari bukit atau tanah yang tinggi. Artinya, jika kita belum memiliki jodoh, kita akan segera mendapatkannya.
    Bermimpi naik apa saja, tetapi setelah sampai di atas kita terjatuh. Pertanda agar berhati-hati karena akan dipecat dari pekerjaan dengan tidak hormat.
    Bermimpi jatuh dari tangga. Artinya, keberuntungan dalam perniagaan akan tertunda atau akan ada kepercayaan yang hilang.
    Bermimpi jatuh dari tempat yang sangat tinggi. Artinya, masa kejayaan akan segera lenyap.
    Bermimpi jatuh ke dalam selokan. Artinya, akan memperoleh nama jelek.
    Bermimpi jatuh menimpa sesuatu. Artinya, akan ada kabar penting.
    Bermimpi jatuh ke dalam kolam atau dari atas tempat tidur. Merupakan peringatan agar kita berhati-hati dalam hal pekerjaan.
    ni pakcik gugel yang bagitau ni. aku tolong tepekkan aje.

    Comment


    • #3
      Re: mimpi

      mau satgi elail masuk sini tepek pulak pasal tak buleh caya mimpi siap dengan hadith.

      sekian.

      Comment


      • #4
        Re: mimpi

        ko keja aper aaaaaaaaaaaaaa

        Comment


        • #5
          Re: mimpi

          cuba gugel pasal tafsiran mimpi.
          Banyak tuh.

          Comment


          • #6
            Re: mimpi

            kalo nak citer bab agama, kat BMM ada satu thread pasal tafsir mimpi itu hari

            mimpi ni ada 3 jenis

            1. dtg dari allah iaitu mimpi yg baik2 sebagai peringatan kepada kita2 yg insan terpilih

            2. mimpi dari setan iatu mimpi yg slalu kite dapat
            mimpi jumpe org tu, mimpi ceyom awek, mimpi gi keroke, mimpi ada citer2 mcm muvi tu biasanya mimpi setan
            tapi tu kategori biasa
            ada kategori kene kejar ngan hantu muka burok lah, kene gangguan pelek2 lah tu sumer setan jugak

            3. mimpi saikologi iatu mimpi yg dtg dari diri sendrik
            mcm mimpi ko jatuh ni mimpi saikologi kot
            ni kategori mimpi yg tade makna pape
            tayah ko riso penin2 sampai tak makan pk mimpi tahyol neh

            kalo ko islam, tafsir mimpi tu tipo lah jgn pecaya mende2 kurafat neh
            tapi ada jugak tafsir mimpi berdasarkan quran dan hadis, sebagai panduan je tayah pk pening2 pala

            bila ko tejaga tgh2 mlm lepas mimpi buruk, ko bangun dan ludah seblah kiri 3 kali mcm ko tuih setan aa
            doa pada allah supaya diindungi dari setan mangkuk hayun tu
            pastu ubah posisi tido seblah kanan
            kalo ko hebat, ko bangun buat solat sunat 2 rakaat
            kalo pemalas ke since sunat pon je lah kan, ko baca 3 qul, tasbih tahmid takbir 33 kali each dan ending baca ayat qursi

            kita ni manusia biasa je
            kalo ko buat mende2 biasa seblom tido pon mcm amek air semayang ke baca itu ini still leh dpt mimpi pelek2 jugak
            anggap la saikologi je tade mende

            petua je ni
            nak ikut ke tak sukatik kamo

            Comment


            • #7
              Re: mimpi

              Originally posted by suwit View Post
              sy selalu mimpi hampir terjatuh dari tempat tinggi.......tapi sebelum terjatuh.....sy terjaga dari tidur...... ada sesapa tau apa tanda mimpi ni?

              -sy org baru...tak tau topik ni sesuai disini atau tak......
              Sedikit pandangan melalui pengalaman saya( bergantung pd keadaan seseorg) Mimpi cam tu kira org tu tdk berkeyakinan pd diri sendiri, berbelah bagi dlm hidupnya. Macam nak buat sesuatu tapi tk yakin. Lebih kurang gitu. sekadar pandangan saja.

              Comment


              • #8
                Re: mimpi

                huhuhuuh...makasih atas pandangan2 tu sume......

                Comment


                • #9
                  Re: mimpi

                  bila ko sedar tilam basah tak...............................

                  Comment


                  • #10
                    Re: mimpi

                    kalao ikot penerangan dari sains plak...
                    itu bermaksod otak ko menghantar isyarat pade badan ko tuk kejotkan badan ko...
                    knp??
                    sebab jantong ko taim tuh semaken perlahan degupan dia...
                    lebey perlahan daripada biasa...
                    silap2 jantong teros berhenti...

                    so sebelom jantong tu berhenti...
                    otak ko bagi kejutan baek punyer kat badan ko bg memastikan jantong ko berdegup mcm biase balek...

                    Comment


                    • #11
                      Re: mimpi

                      ad tgok wanita hari ini ritu...ada sorang ustaz tu ckp, salah satu tanda tanda kena santau angin adalah bermimpi jatuh dari tempat tinggi..

                      Comment


                      • #12
                        Re: mimpi

                        org alim cakap, mimpi ble dipercayai jika sebelum tidur, kita:

                        1) dah berwudu'

                        2) baca 3 qul, ayat kursi

                        insyaAllah, mimpi adalah petunjuk Allah

                        bila bangun tidur, minta ddatangkan kebaikan & dijauhkan keburukan

                        Comment


                        • #13
                          Re: mimpi

                          Mimpi ni ada 3 jenis.

                          1. Mainan syaitan

                          2. Dari Allah

                          3. Mainan perasaan/fikiran

                          1. tu macam mimpi menakutkan cth:hantu, ngeri, kejam dsbnya. 2. Mimpi para nabi, org yg warak, sesiapa yg dikehendakiNya. 3. Kalau kita memikirkn sesuatu perkara waktu siangnya

                          dan mlmnya bermimpi.

                          dan yg pentingnya jgn terlalu taksub pada firasat mimpi. nanti hidup jadi tk tenang kerananya

                          Comment


                          • #14
                            Re: mimpi

                            hmmm ok2...thanks yea sume......

                            Comment

                            Working...
                            X