Announcement

Announcement Module
Collapse
No announcement yet.

Berat Jodoh dan kaitan Gangguan Jin @ Sihir Pemisah

Page Title Module
Move Remove Collapse
This topic is closed.
X
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Berat Jodoh dan kaitan Gangguan Jin @ Sihir Pemisah



    Ramai kawan kita yang masih membujang kat sini. Pernah kah anda terfikir sama ada situasi 'berat jodoh' yang anda hadapi itu ada kaitan dengan gangguan jin atau sihir pemisah?

    Cuba kesan melalui tanda-tanda yang telah dikenalpasti hasil pengalaman mangsa dan pengamal rawatan Islam ini. Jika banyak YA daripada TIDAK, kemungkinan anda sedang menghadapi gangguan jin asyik (jin jatuh cinta pada manusia) atau kemungkinan menghadapi sihir gagal nikah.

    Tanda-tanda Gangguan Jin Asyik dan Sihir Gagal Nikah / Sihir Pembenci / Sihir Pemisah:
    1. fikiran selalu runsing
    2. sakit-sakit di belakang bahagian bawah
    3. badan lesu, selalu letih
    4. sakit perut selalu
    5. sakit kulit
    6. rasa ada seseorang tidur di sebelah
    7. terasa 'disentuh' ketika tidur, bila sedar..badan tak dapat bergerak (dihimpit)
    8. suka menyendiri, pendiam
    9. selalu mimpi hamil / dukung anak macam anak sendiri
    10. selalu mimpi 'bersama' dengan seorg yg tak dikenali
    11. orang nampak tidurnya seperti sedang mengeluh
    12. orang nampak tidurnya dgn mengunyah..gigi berlaga
    13. selalu rasa ada sesuatu bergerak di bawah kulit
    14. selalu sesak nafas waktu petang lepas asar
    15. imsomnia - lama cuba tidur tapi tak dapat tidur walaupun badan dah letih
    16. bila dah tidur, selalu terjaga tengah malam
    17. selalu mimpi binatang/mahkluk huduh / kena kejar / melompat terjun dari tempat tinggi / kena bunuh / mimpi kawen
    18. selalu kena period pain
    19. ada migrain yg kronik
    20. sakit-sakit lain yg susah nak sembuh, contohnya resdung
    21. halangan masa beribadat contohnya mengantuk masa mengaji, solat n berzikir.
    22. selalu benci dgn org yg nak jadikan calon isteri / bila dah berkenan, ada halangan yg buat tak jadi

    InsyaAlloh, ada cara untuk menyelesaikannya.

  • #2
    Re: Berat Jodoh dan kaitan Gangguan Jin @ Sihir Pemisah

    fikiran selalu runsing
    sakit-sakit di belakang bahagian bawah
    badan lesu, selalu letih
    sakit perut selalu
    sakit kulit
    rasa ada seseorang tidur di sebelah
    terasa 'disentuh' ketika tidur, bila sedar..badan tak dapat bergerak (dihimpit)
    suka menyendiri, pendiam
    selalu mimpi hamil / dukung anak macam anak sendiri
    selalu mimpi 'bersama' dengan seorg yg tak dikenali

    orang nampak tidurnya seperti sedang mengeluh <--- tak sure
    orang nampak tidurnya dgn mengunyah..gigi berlaga
    selalu rasa ada sesuatu bergerak di bawah kulit
    selalu sesak nafas waktu petang lepas asar

    imsomnia - lama cuba tidur tapi tak dapat tidur walaupun badan dah letih
    bila dah tidur, selalu terjaga tengah malam
    selalu mimpi binatang/mahkluk huduh / kena kejar / melompat terjun dari tempat tinggi / kena bunuh / mimpi kawen

    selalu kena period pain
    ada migrain yg kronik
    sakit-sakit lain yg susah nak sembuh, contohnya resdung

    halangan masa beribadat contohnya mengantuk masa mengaji, solat n berzikir.
    selalu bila dah berkenan, ada halangan yg buat tak jadi

    ^ yg tak strike mmg berlaku kat aku...
    adakah aku ni terkena Berat Jodoh?

    Comment


    • #3
      Re: Berat Jodoh dan kaitan Gangguan Jin @ Sihir Pemisah

      Memang ada certain kes yg melibatkan gangguan jin. Pernah jadi kat Makcik & sepupu aku. Tapi yg diorg kena ni mcm guna2... ikut je lelaki tu & percaya ckp diorg. Tapi nasib baik sempat berubat.

      Yg Makcik aku kena teruk sikit. Org tu buat sampai org lain nampak dia mcm org tua. Kalau nak merawat/berubat/nak check, cari la guru yg boleh dipercayai (mcm kat Darul Syifa ke). Jgn pegi kat bomoh... silap2 dia tambah lagi.

      Originally posted by emy View Post
      fikiran selalu runsing
      sakit-sakit di belakang bahagian bawah
      badan lesu, selalu letih
      orang nampak tidurnya seperti sedang mengeluh <--- tak sure
      orang nampak tidurnya dgn mengunyah..gigi berlaga
      imsomnia - lama cuba tidur tapi tak dapat tidur walaupun badan dah letih
      selalu kena period pain
      halangan masa beribadat contohnya mengantuk masa mengaji, solat n berzikir.
      selalu bila dah berkenan, ada halangan yg buat tak jadi
      Simptom ni mcm stress je (kecuali yg bold tu). Check dgn doctor dulu. Mungkin psikologikal. Kadang2 jadi sbb banyak sangat benda berserabut kat otak.
      Last edited by xamel2001; 22-02-08, 09:55 AM.

      Comment


      • #4
        Re: Berat Jodoh dan kaitan Gangguan Jin @ Sihir Pemisah

        Sihir pelalau (penghalang jodoh) dengan jin asyik adalah dua gangguan yang berbeza. Gangguan jin asyik datang dalam keadaan sedar dan nyata (bukan dalam mimpi) tapi tidak melihatkan dirinya, semua perbuatannya boleh dirasa dengan nyata. Jin sihir penghalang jodoh selalunya duduk dalam badan mangsa.

        Tanda mimpi yang selalu berlaku bagi sihir penghalang jodoh ialah mimpi menakutakan jatuh dari tempat tinggi, atau lain lain mimpi yang menakutkan dan akan terjaga selepas bermimpi tengah malam.

        Putus tunang beberapa kali tanpa sebab-sebab yang menasabah, perhubungan yang baru terjalin akan putus tanpa sebab, tanpa alasan datangnya perasaan benci kalau ada orang yang berminat, pandangan mata mangsa dan orang lain telah disihir tidak melihat rupa diri yang sebenarnya, harus berhati hati dan segera dirawat dengan rawatan alQuran, jangan jumpa rawatan tradisi yang tidak mengamal alQuran...

        Sediakan CD alQuran, pasang dan dengar dengan penuh perhatian sambil pejamkan mata (guna headphone dengan volume yg kuat) - surah surah Yasin, As Sofat, Ad Dukhan dan Al Jin atau lain2 surah yang banyak menceritakan azab siksa neraka. Gangguan selalunya akan cuba menghalang mangsa dari mendengarkan Quran dengan pelbagai cara, perhati dan tentukan apa2 reaksi serta tindakbalas yang berlaku dalam badan. Dengar quran dalam jangka masa yang panjang sikit kalau perlu diulang ulang dengar. Kalau baca sendiri lebih diutamakan.

        Wallahu'alam...
        Last edited by kupia; 22-02-08, 09:42 AM.

        Comment


        • #5
          Re: Berat Jodoh dan kaitan Gangguan Jin @ Sihir Pemisah

          el-lail...

          thanks erk...(mcm yeye o je awak buka ni untuk sy)hahahhaaa.....

          info yg bagus...nnt sy bg tahu kwn sy tu k....

          Comment


          • #6
            Re: Berat Jodoh dan kaitan Gangguan Jin @ Sihir Pemisah

            Tanda-tanda Gangguan Jin Asyik dan Sihir Gagal Nikah / Sihir Pembenci / Sihir Pemisah:
            1. fikiran selalu runsing
            2. sakit perut selalu-sbb gastrik je..xde apa2 kot.
            3. terasa 'disentuh' ketika tidur, bila sedar..badan tak dapat bergerak(dihimpit)-kdg2 dihimpit..tak disentuh.
            4. suka menyendiri, pendiam
            5. orang nampak tidurnya seperti sedang mengeluh-rasanya tak
            6. imsomnia - lama cuba tidur tapi tak dapat tidur walaupun badan dah letih
            7. bila dah tidur, selalu terjaga tengah malam
            8. ada migrain yg kronik-3/4thn lepas
            9. selalu benci dgn org yg nak jadikan calon isteri / bila dah berkenan, ada halangan yg buat tak jadi-tk sempat berkenan..org nk kwn pun..dh rasa rimas...
            tu je yg berlaku kt aku...yg lain..alhamdulillah...takde apa.
            berat jodoh ke mcm tu?

            Comment


            • #7
              Re: Berat Jodoh dan kaitan Gangguan Jin @ Sihir Pemisah

              wah el-lail ..byk share ..thanks

              Comment


              • #8
                Re: Berat Jodoh dan kaitan Gangguan Jin @ Sihir Pemisah



                Sebenarnya dah lama nak sambung siri topik jin asyik..bila awak buka topik tu, saya rasa sesuai masanya untuk saya buka topik ni.

                kupia, terima kasih kongsi info tu. Gangguan jin asyik dan pelalau memang saya akui ada bezanya. Tapi, ada jugak kes yang mempunyai persamaan dan kaitan, bila mana jin asyik mampu mengenakan sihir kepada 'kekasih'nya supaya dia tak berkongsi kasih dengan orang lain, atau bila mana jin yang ditugaskan menyihir telah jatuh cinta kepada mangsanya. Waktu itu, kesemua tanda-tanda gangguan jin asyik dan tanda-tanda sihir pelalau akan ditemui satu persatu.

                Untuk mereka yang masih tak sampai jodoh, tapi tak banyak tanda yang disebutkan, teruskan berdoa..insyaAlloh sampailah nanti jodoh anda.

                Untuk mereka yang masih tak sampai jodoh, dan banyak tanda yang disebutkan itu ada pada anda, ada baiknya ambil langkah mempercayai bahawa ada mahkluk Tuhan yang sedang mengganggu anda. Untuk confirmkan, selalulah bangun malam (qiamullail) dan minta petunjuk daripada Alloh dalam solat malam tu. Minta juga ia dapat diselesaikan dengan baik.

                Seterusnya, boleh cuba kesan dengan bantuan pengamal rawatan Islam. Tapi kena pastikan pengamal itu menggunakan kaedah yang bersih daripada bantuan jin, kaedah tilik, kaedah pelik yang seperti tidak selari dengan landasan Islam.

                Comment


                • #9
                  Re: Berat Jodoh dan kaitan Gangguan Jin @ Sihir Pemisah

                  mcm mane plak kite nak tahu yg pengamal tu mmg mengamalkannye selari ngn landasan islam?

                  so far yg sy tgk kwn2 sy ni...blk je jumpa ustaz...dorg diberi air je....

                  gangguan jin2 ni di buat oleh manusia ke?atau mmg tetiba je kite kene mcm ni?

                  bkn ape...sbb aku plak pernah dgr...anak dara x elok mandi time mghrb2 ni...terutama mlm jumaat....roh2 org bujang laki2 yg berkenan akan dtg melihat dorg....sbb itu kite ni dilarang mandi naked...takut mende2 mcm ni lah berlaku.....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Berat Jodoh dan kaitan Gangguan Jin @ Sihir Pemisah

                    Betul jin asyik juga bersikap memiliki, dia menghalang mangsa dari cuba didekati oleh orang lain.

                    Mengikut Ustaz J, rawatan jin asyik sekurang-kurangnya 3 jam, tak cukup dengan baca ruqyah aja, mesti kena pukul belasah dengan rotan, cucuk dengan batu kristal, baru dia tak tahan lari keluar...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Berat Jodoh dan kaitan Gangguan Jin @ Sihir Pemisah

                      Originally posted by kupia View Post
                      Betul jin asyik juga bersikap memiliki, dia menghalang mangsa dari cuba didekati oleh orang lain.

                      ...
                      kupia,

                      ni mane ko tahu?

                      coz opismate aku pernah gak g berubat ngn sorg makcik tu kat kelantan...dia dikatakan kene pelalau...

                      dibuat oleh org...dia diberi bedak yg ade baca2 ni.....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Berat Jodoh dan kaitan Gangguan Jin @ Sihir Pemisah

                        jin asyik ni boleh kacau orang yg dah kawin tak????... sebab semua symtom symtom kat atas tu aku ada kena... aku dah kahwin.

                        orang rumah aku memang ada migrain kronik ngan masalah hidung selalu tersumbat. selalu juga gigi berlaga time tidur.

                        macam mana ni gang???

                        Comment


                        • #13
                          Re: Berat Jodoh dan kaitan Gangguan Jin @ Sihir Pemisah

                          Originally posted by izhani View Post
                          mcm mane plak kite nak tahu yg pengamal tu mmg mengamalkannye selari ngn landasan islam?


                          Nak tahu pengamal rawatan tu tak tersasar, agak susah..kena hati-hati, antaranya:
                          1. Solat malam & doa minta petunjuk daripada-Nya (Istikharah)
                          2. Tanya pengalaman orang lain yang pernah ikut rawatan dari pengamal rawatan tu.
                          3. Pastikan tiada kaedah menilik.
                          4. Tiada menggunakan ayat jampi yang tidak difahami.
                          5. Pengamal tidak 'menurun' seperti menggelupur selepas membaca suatu jampi, suara berubah, bersilat, menari dan lain-lain.
                          6. perawat lelaki menyentuh pesakit perempuan
                          7. Membaca ayat-ayat Al-Quran sambil melakukan sesuatu perkara yang pelik
                          8. Memberi kertas / kain / tasbih dan apa saja berupa tangkal untuk pesakit pakai

                          Maaf, mungkin ada lagi yang saya tertinggal.

                          Originally posted by izhani View Post
                          so far yg sy tgk kwn2 sy ni...blk je jumpa ustaz...dorg diberi air je....

                          gangguan jin2 ni di buat oleh manusia ke?atau mmg tetiba je kite kene mcm ni?
                          Air ok je..disepakati bahawa air yang dibacakan ayat-ayat Al-Quran kemudian diminum untuk mengatasi gangguan jin. Lain perawat, lain caranya dalam menggunakan air ni.

                          Gangguan jin tu boleh jadi ia datang sendiri..boleh jadi jugak dihantar manusia. Tapi, jangan terlalu fikirkan siapa punya angkara..lebih baik fikirkan untuk clearkan gangguan tu.

                          Originally posted by izhani View Post
                          bkn ape...sbb aku plak pernah dgr...anak dara x elok mandi time mghrb2 ni...terutama mlm jumaat....roh2 org bujang laki2 yg berkenan akan dtg melihat dorg....sbb itu kite ni dilarang mandi naked...takut mende2 mcm ni lah berlaku.....
                          Pasal larangan tu, tak pernah saya dengar.. Yang ada disebut dalam hadith, waktu nak masuk Maghrib, pintu tingkap semua kena tutup dengan disebut nama Alloh (baca bismillah), tadahan air kena tutup, anak-anak kena masuk duduk dalam rumah kerana waktu tu syaitan mula berkeliaran.

                          Masuk ke bilik air, ada adabnya. Situ tempat tinggal jin-jin kafir. Bacalah doa masuk tandas, doa buka baju etc..

                          Comment


                          • #14
                            Re: Berat Jodoh dan kaitan Gangguan Jin @ Sihir Pemisah

                            Originally posted by double_sunday View Post
                            jin asyik ni boleh kacau orang yg dah kawin tak????... sebab semua symtom symtom kat atas tu aku ada kena... aku dah kahwin.

                            orang rumah aku memang ada migrain kronik ngan masalah hidung selalu tersumbat. selalu juga gigi berlaga time tidur.

                            macam mana ni gang???

                            Ya kebanyakan kes jin asyik melibatkan isteri orang mengganggu ketika suami tiada dirumah....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Berat Jodoh dan kaitan Gangguan Jin @ Sihir Pemisah

                              W'salam..

                              Bkn ke Jodoh tu di tangan Tuhan..
                              Mungkin xjupe lagi jodoh yg terbaik tuk kita..



                              Originally posted by el-lail View Post


                              Ramai kawan kita yang masih membujang kat sini. Pernah kah anda terfikir sama ada situasi 'berat jodoh' yang anda hadapi itu ada kaitan dengan gangguan jin atau sihir pemisah?

                              Cuba kesan melalui tanda-tanda yang telah dikenalpasti hasil pengalaman mangsa dan pengamal rawatan Islam ini. Jika banyak YA daripada TIDAK, kemungkinan anda sedang menghadapi gangguan jin asyik (jin jatuh cinta pada manusia) atau kemungkinan menghadapi sihir gagal nikah.

                              Tanda-tanda Gangguan Jin Asyik dan Sihir Gagal Nikah / Sihir Pembenci / Sihir Pemisah:
                              1. fikiran selalu runsing
                              2. sakit-sakit di belakang bahagian bawah
                              3. badan lesu, selalu letih
                              4. sakit perut selalu
                              5. sakit kulit
                              6. rasa ada seseorang tidur di sebelah
                              7. terasa 'disentuh' ketika tidur, bila sedar..badan tak dapat bergerak (dihimpit)
                              8. suka menyendiri, pendiam
                              9. selalu mimpi hamil / dukung anak macam anak sendiri
                              10. selalu mimpi 'bersama' dengan seorg yg tak dikenali
                              11. orang nampak tidurnya seperti sedang mengeluh
                              12. orang nampak tidurnya dgn mengunyah..gigi berlaga
                              13. selalu rasa ada sesuatu bergerak di bawah kulit
                              14. selalu sesak nafas waktu petang lepas asar
                              15. imsomnia - lama cuba tidur tapi tak dapat tidur walaupun badan dah letih
                              16. bila dah tidur, selalu terjaga tengah malam
                              17. selalu mimpi binatang/mahkluk huduh / kena kejar / melompat terjun dari tempat tinggi / kena bunuh / mimpi kawen
                              18. selalu kena period pain
                              19. ada migrain yg kronik
                              20. sakit-sakit lain yg susah nak sembuh, contohnya resdung
                              21. halangan masa beribadat contohnya mengantuk masa mengaji, solat n berzikir.
                              22. selalu benci dgn org yg nak jadikan calon isteri / bila dah berkenan, ada halangan yg buat tak jadi
                              InsyaAlloh, ada cara untuk menyelesaikannya.

                              Comment

                              Working...
                              X