Announcement

Announcement Module
Collapse
No announcement yet.

Jin Asyik: Jin Jatuh Cinta Pada Manusia

Page Title Module
Move Remove Collapse
This topic is closed.
X
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jin Asyik: Jin Jatuh Cinta Pada Manusia



    Saya sambung lagi perkongsian tentang mahkluk Allah yg kita panggil 'Jin' nih.. Kali ni tentang jin yg jatuh cinta pada manusia.

    Sumber perkongsian adalah daripada ceramah Siri Kursus Perubatan - Kupasan Mengenai Jin 'Ashik (klik untuk download MP3 ceramah) oleh Ustaz Prof. Dr. Jumadi Bin Mustar.

    Fakta tentang Jin Asyik
    1. jin asyik secara ringkasnya ialah jin yg jatuh cinta dgn manusia.
    2. antara yg paling bahaya: susah dikeluarkan dan ganas.
    3. biasanya jatuh hati kat org baik
    4. bukan hanya berlaku kpd org bujang, tapi yg dah kawen pun ada yg kena.
    5. mangsa biasanya perempuan, tapi lelaki pun ada yg kena.
    6. kemungkinan jin yg mmg berada di rumah mangsa, jin yg lalu dan ternampak, atau jin yg mmg dihantar utk menyihir mangsa, atau jin yg dihantar utk menyihir mangsa tapi berubah tujuan kerana jatuh cinta.

    Antara sebab jin asyik boleh jatuh cinta
    1. bertelanjang wlpn bseorangan dlm rumah
    2. jin ternampak masa berada dlm bilik air
    3. tak baca doa sblm bersama isteri
    4. selalu tidur berseorangan. Contoh org bujang tinggal seorg diri di rumah. (Takde housemate)

    Antara tanda2 kehadiran jin asyik
    1. isteri mengamuk tetiba bila tengok perempuan mendekati suami
    2. ada kala jin asyik hanya berada di rumah, mangsa di luar baik, bila di rumah ada saja tak kena.
    3. sering mimpi bersama dgn suami/isteri/org yg tak kenal.
    4. mendengar nafas di tempat tidur, terasa ada seseorang tidur bersama.
    5. badan selalu lesu, sebab selalu didakap jin asyik.
    6. jadi tak suka cakap byk.
    7. mimpi slalu naik pelamin / hamil.
    8. selesa duduk menyendiri.
    9. tarasa alat kelamin disentuh semasa tidur.

    Antara kesan gangguan Jin Asyik
    1. boleh sbbkan tak kawen, atau kawen tp anak jadi degil
    2. dipinang tp org tak jadi sbb ada sihir gagal nikah mghodohkan perempuan yg ingin dipinang, buat tak senonoh dpn rombongan etc, atau perempuan nampak peminang mcm org tua, hodoh etc
    3. ada saja halangan bila mangsa merancang utk kawen. Jin asyik cuba gagalkan perkahwinan.

    Banyak lagi yg saya tak kongsikan kat sini..kalau nak tau lebih lanjut, download dan dengar MP3 ceramah tu..atau rasa tak cukup gak, contact ustaz Jumadi.

    Haa..jgn tanya saya lebih2..saya just kongsikan apa yg ada dlm ceramah tu je. Mungkin ada sesapa mengalami tanda2 atau berpengalaman menghadapi jin asyik, harap dapat kongsikan cerita di sini.

    Lepas saya dengar ceramah ni.. saya rasa saya macam ada tanda2 kehadiran dia je.

  • #2
    Re: Jin Asyik: Jin Jatuh Cinta Pada Manusia

    seram jugak bila dgr nih...

    kwn aku penah citer... sepanjang dia belajar dulu mmg selalu kene... jin rasanya...
    benda tu buatkan dia x kenal kwn dgn mana² lelaki...
    bila dia berubat benda tu lg marah & cekik² dia...
    lama² sbb dah terlalu biasa dia wat tatau jek...
    tp dia x penah nampak terang² bende tu... cuma pernah bckp la... & benda tu mmg ganas sbb kasar...
    tp nasib baik benda tu x buat apa² sx... sg jer la...

    tp la nih dah ok... dgr² dia dah tunang...

    aku pun takut gaks nih... dah bujang tido sensorang jek... huuu...

    Comment


    • #3
      Re: Jin Asyik: Jin Jatuh Cinta Pada Manusia

      jin / bunian lain yerk

      sbb ada kes2 kawin bunian..sllnya kes bunian ni lelaki baik yg kawin dgn org bunian...

      tahun 2003, salah seorang student di bawa ke alam bunian, dan dia sendiri pilih utk terus tinggal sana..takmo balik... student tu mmg nampak nerd+baik+budiman... sbb tu org bunian tu suka buat menantu kot...

      jin ni sama mcm bunian, atau spesis lain...

      tadek ke puteri bunian nak pinang aku yer... kalo kawin org bunian, dok kat alam bunian, kat sana tak ada tol/traffic jem/minyak naik/kos hidup tinggi kot... hehehe...

      Comment


      • #4
        Re: Jin Asyik: Jin Jatuh Cinta Pada Manusia

        Originally posted by akuinsan
        jin / bunian lain yerk

        sbb ada kes2 kawin bunian..sllnya kes bunian ni lelaki baik yg kawin dgn org bunian...

        tahun 2003, salah seorang student di bawa ke alam bunian, dan dia sendiri pilih utk terus tinggal sana..takmo balik... student tu mmg nampak nerd+baik+budiman... sbb tu org bunian tu suka buat menantu kot...

        jin ni sama mcm bunian, atau spesis lain...

        tadek ke puteri bunian nak pinang aku yer... kalo kawin org bunian, dok kat alam bunian, kat sana tak ada tol/traffic jem/minyak naik/kos hidup tinggi kot... hehehe...


        Saya pun tertanya-tanya beza jin asyik yg diceritakan dgn org bunian yg menunjukkan diri kat org yg dia jatuh hati tu, pastu ajak kawen ke ape ke..Ada org bunian ni Islam, dia buatla cara Islam.

        Maybe beza kot.. Maybe org bunian ni dia baik sket, dia suka..dia tunjukkan diri n cakap nak kat kita. Tapi jin asyik ni, dia tak gentle..suka hati dia je nak buat org yg dia jatuh hati tu mcm isteri/suami dia tanpa minta izin atau kenalkan diri. Mangsa tak sedar, ada jin yg tgh jadikan dia isteri/suami. Camtu kot beza dia..

        Entah..tak cukup info dan ilmu lagi..
        Last edited by el-lail; 17-01-07, 11:59 AM.

        Comment


        • #5
          Re: Jin Asyik: Jin Jatuh Cinta Pada Manusia


          mmm..hidup harus di teruskan...
          di sini, saya anjuran amalan yang boleh dijadikan amalan kita agar kita sentiasa di lindungi Allah, Insyaallah...

          amalkan.. membaca Ruqyah atau sesetengah tempat di Indonesia di panggil Manzil memang telah meluas penggunaannya, cuma kita terkeliru, mana ada surah Manzil atau Ruqyah dalam Al-Quran.

          Ianya sebenarnya adalah himpunan ayat2 yang diamalkan bagi mengelakkan gangguan makhluk halus yang berniat jahat pada kita. Amalan ini adalah atas kesudian Rasullullah s.a.w mengajarkan ilmu itu kepada sahabatnya semasa hayat Baginda s.a.w.

          Amalan ini seeloknya di baca oleh pesakit itu sendiri, namun, sekiranya pesakit tidak mampu meneruskan bacaan, bolehlah meminta bantuan dari orang yang kuat semangatnya dan juga imannya.

          Yang penting, jangan meletakkan kepercayaan hilangnya penyakit itu kerana Ruqyah, tetapi ayat2 Al-Quran yang adalah juga berunsur doa membantu kita memohon ke Hadrat Allah untuk mendapatkan perlindunganNya. Yang punya kuasa adalah Allah Azzawajalla yang memberi izin untuk menghentikan gangguan itu...
          Yang penting kena istiqamah, jika boleh atau berkesempatan, amalkan setiap kali selepas sembahyang maghrib atau isya'...

          Comment


          • #6
            Re: Jin Asyik: Jin Jatuh Cinta Pada Manusia

            tak tau plak aku.........
            br jer tau ni.......
            btw......nice jugak tahu ni........

            Comment


            • #7
              Re: Jin Asyik: Jin Jatuh Cinta Pada Manusia

              isk..seriau lak bace..
              nway, thx for the info..

              Comment


              • #8
                Re: Jin Asyik: Jin Jatuh Cinta Pada Manusia

                ceramahislam.com = darussyifa.org

                ilmu haluss ..

                Comment


                • #9
                  Re: Jin Asyik: Jin Jatuh Cinta Pada Manusia

                  Originally posted by byha
                  seram jugak bila dgr nih...

                  kwn aku penah citer... sepanjang dia belajar dulu mmg selalu kene... jin rasanya...
                  benda tu buatkan dia x kenal kwn dgn mana² lelaki...
                  bila dia berubat benda tu lg marah & cekik² dia...
                  lama² sbb dah terlalu biasa dia wat tatau jek...
                  tp dia x penah nampak terang² bende tu... cuma pernah bckp la... & benda tu mmg ganas sbb kasar...
                  tp nasib baik benda tu x buat apa² sx... sg jer la...

                  tp la nih dah ok... dgr² dia dah tunang...

                  aku pun takut gaks nih... dah bujang tido sensorang jek... huuu...
                  kwn nko kes dier mcm aku je..kat U dulu masa tahun 1998 aku penah suka kat sorang pompuan..bile aku kene sihir, ade jin pompuan ikut aku..lepas tuh aku jadi mcm anti-sosial..x campur ngan pompuan..tahun 2000 ade lagi kes sihir..munkin jin tuh dah dihalau oleh sihir tersebut..
                  yg pasti aku xleh dekat ngan pompuan yg aku suka tuh..klu dekat mesti ade yg x kene..

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jin Asyik: Jin Jatuh Cinta Pada Manusia

                    Originally posted by akuinsan
                    jin / bunian lain yerk

                    sbb ada kes2 kawin bunian..sllnya kes bunian ni lelaki baik yg kawin dgn org bunian...

                    tahun 2003, salah seorang student di bawa ke alam bunian, dan dia sendiri pilih utk terus tinggal sana..takmo balik... student tu mmg nampak nerd+baik+budiman... sbb tu org bunian tu suka buat menantu kot...

                    jin ni sama mcm bunian, atau spesis lain...

                    tadek ke puteri bunian nak pinang aku yer... kalo kawin org bunian, dok kat alam bunian, kat sana tak ada tol/traffic jem/minyak naik/kos hidup tinggi kot... hehehe...

                    erk
                    bukan bunian tu pon same kategori jin jugak kan?
                    org melayu je yg pandai2 buat perkataan bunian

                    ataupon ade sape2 buleh buktikan guna dalil mbuktikan bunian ni bukan jin?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Jin Asyik: Jin Jatuh Cinta Pada Manusia



                      Maybe perkataan 'Bunian' nih datangnya daripada mereka sendiri, mereka menampakkan diri sperti manusia biasa, berkomunikasi dgn manusia dan memperkenalkan diri, sebagai orang bunian. Entah..agak je, tak pernah mengkaji.

                      Back to the topic!

                      Salah satu tanda adalah terasa kehadiran 'seseorang' ketika tidur. Hmm..sapa biasa kena tindih masa tdo? Camne yg dikatakan kena tindih tu? Badan rasa tak boleh bergerak je ke..atau rasa kehadiran 'seseorang' menyentuh diri kita? Rasanya ada beza kena tindih dgn kehadiran jin asyik nih.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Jin Asyik: Jin Jatuh Cinta Pada Manusia

                        Kalau kita pergi ketempat ramai orang
                        contohnya Stadium yg penuh penonton...
                        Tak mustahilkah diantara ramai-ramai tu ada Jin?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Jin Asyik: Jin Jatuh Cinta Pada Manusia

                          Originally posted by mangabra
                          Kalau kita pergi ketempat ramai orang
                          contohnya Stadium yg penuh penonton...
                          Tak mustahilkah diantara ramai-ramai tu ada Jin?


                          Tak mustahil..pernah terjadi di satu pasar yg ramai org berniaga jual itu ini..ada satu gerai tu jual buah cantik2 murah2 je..yg diceritakan, org tu beli buah betik kat situ, lepas beli cerita kat suami dia. Suami dia mcm minat nak beli lagi sebab murah..tgok2 takde dah gerai tu. Tnya gerai sebelah, katanya tadde pon org jual buah sebelah ni..

                          Heheh..Jin pun berniaga macam manusia. Weh..klu nak cter psl jin, gi topik ni lah: Mari mengenal Jin.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Jin Asyik: Jin Jatuh Cinta Pada Manusia

                            Waktu remang2 senja merah dilangit pasang unggun...dan start panggang Satey Gagak.....Jerit le Satey..Satey.....dlam 15 minit dah tegak bulu roma.....pastu zahir le anak2 Jin...pastu baru Mak Bapak Jin... Anak2 Jin ni yg nak sangat satay camni, depa menangis nak macam budak2 nak aiskrim..family tak layan tapi depa nak jugak...Masa tu nego....la harga satay gagak dengan jin..........boleh buat duit dia bayar cash....ada berani ka.....nak bisnes dengan jin..

                            Comment


                            • #15
                              Re: Jin Asyik: Jin Jatuh Cinta Pada Manusia

                              Originally posted by totti 10
                              erk
                              bukan bunian tu pon same kategori jin jugak kan?
                              org melayu je yg pandai2 buat perkataan bunian

                              ataupon ade sape2 buleh buktikan guna dalil mbuktikan bunian ni bukan jin?
                              bunian org refer kpd keturunan jin campur manusia..

                              Comment

                              Working...
                              X