Announcement

Announcement Module
Collapse
No announcement yet.

penah tengok orang kena rasuk?

Page Title Module
Move Remove Collapse
This topic is closed.
X
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • penah tengok orang kena rasuk?

    salam,
    korang penah tengok? aku ada dalam 2 kali jugak la. yang konsisten kena rasuk pun ada.. sedara aku.

    korang penah merawat ke.

  • #2
    Re: penah tengok orang kena rasuk?

    abg tiri aku..
    ckp merepek...takut jugak..
    dah la tu..org yg kena rasuk ni kekuatan dia luar biasa..

    Comment


    • #3
      Re: penah tengok orang kena rasuk?

      dah biasa... pakcik aku... sekarang dah kurang sikit....

      bayangkan "penyakit" dia nie dari aku kecik sampai sekarang x baik2 lagi...

      teringat aku masa aku 1st time tgk dia 'mengamuk' 10 orang pun bleh pelanting jauh...

      Comment


      • #4
        Re: penah tengok orang kena rasuk?

        masa dia sedar dia perasan tak yang benda tu ganggu dia?

        Comment


        • #5
          Re: penah tengok orang kena rasuk?

          dia tau.... dia boleh kata ade benda kacau dia...

          masa mula2 dia kena kat umah lama aku.... masa time na sembahyang..... tertiba aje dia cam meracau sekejap.... macam benda tu x kasi dia sembahyang...

          Comment


          • #6
            Re: penah tengok orang kena rasuk?

            Apa yang korang tau pasal rasuk ni? Apa punca yang menyebabkannya dan macamana ia boleh berlaku?

            Orang yang kena rasuk ni bukannya dalam keadaan tidak sedarkan diri memang dia sedar dan tau apa yang berlaku tetapi dia tidak dapat mengawal diri dia sendiri, kenapa?

            Comment


            • #7
              Re: penah tengok orang kena rasuk?

              i) mase english project ape ntah kat sekolah ulu klang...
              pastu tiba2 awek dia megelepau2...nk tgk, tp budak lelaki dihalau...aiiiseeeyyy...rugi aaa...

              ii) makcik aku, time raya...tiba2 rebah pastu bawak masuk, suara dia berubah...pakcik aku lg sorang dia cakap ngan benda yg rasuk dia...baca2 skit...pastu benda tu baru setuju nk kuar...

              Comment


              • #8
                Re: penah tengok orang kena rasuk?

                nenek aku....2 org makcik aku....banyak kali kene tapi nenek aku sekali dua jer....

                puncanya..biasalah, dengki punya hal....ada skali tu sampai 'bende tu' menyebabkan eksiden (angkat kereta makcik aku) semasa dalam perjalanan ke Kedah....pengakuan dari 'bende tu' gak.

                Comment


                • #9
                  Re: penah tengok orang kena rasuk?

                  pernah - adik aku..

                  ntah.. aku menda2 cam ni kurang percaya sikit.. !

                  tapi , mmg betul2 kena rasuk ler kot..

                  dah elok laa dah.

                  Comment


                  • #10
                    Re: penah tengok orang kena rasuk?

                    pernah....memang mengerikan.....saya pun memang lemah semangat..
                    mula2 dulu kakak ipar saya...tetiba jer menjerit2 (masa tu lepas mangrib) cara dia menjerit tu memang mengerikan. Siap hentak2 kepala kat dinding lagi. Pastu dia seboleh2nya nak kluar rumah sebab dia kata mak dia tunggu kat luar. walhal mana ada mak dia datang. cara dia menjerit dan tenung orang tu menakutkan. pernah sekali tu, bila kasi dia minum air yasin.....dia blh baling gelas tu.....berkecai tau cawan tu..hancur.

                    satu lagi pulak, masa tu jadi fasilitator program student bistari. Ptg tu buat aktiviti kat padang..entah tetiba jer ada sorang budak ni terjerit2 cakap nak balik. Kami pun baawak dia blk asrama..tapi dia tak ok lagi......dia menjerit macam orang yg ketakutan....terperanjat gila bila dia kata ada nenek muka hodoh nak ajak dia balik....kami tanyalah kat mana nenek tu..budak tu terus tunjuk nenek tu kat blakang saya!!!!!!!!! Ya Allah lemah badan masa tu...malamnya pulak saya mmg tak blh tdo..sebab terigatkan pertistiwa tu dan takut kat nenek tu........itulah last saya jd fasilitator kem motivasi...

                    Comment


                    • #11
                      Re: penah tengok orang kena rasuk?

                      selalu......ms study dulu.......

                      slalu minah ni kene rasuk bila nak final exam......

                      udahlah aku ni penakut giler...meremang bulu roma aku tgk dia tguling2.....

                      Comment


                      • #12
                        Re: penah tengok orang kena rasuk?

                        kat skolah
                        budak tetiba terer cakap siam
                        pongprang pongprang sawadikappp
                        sore pun mcm nenek tua serak2
                        keje aku kene sepak ngan dia je sebab aku dok picit2 ibu jari kaki dia hehe
                        kuat siot dia trajang padahal budak tu kecik kenit jer
                        mata dia la scary melilau merata terjojol2

                        Comment


                        • #13
                          Re: penah tengok orang kena rasuk?



                          penah... cam biasa aa... kat kem dlm hutan.

                          org tu jerit2... ramai2 pegang dia pon, tp org tu sorg cam kuat gilerh nak lepaskan diri.. meracau2... jerit ckp 'aku dah bejayeee.. aku dah bejayeee'... aku tak g dkt ar... dak2 laki dh ramai... yg kne tu pun dak laki.

                          tulun bace yassin je aa..

                          ... mlm sblm tu ade night walk... tetau laa ape die wat...
                          kem tu mase form 3... aku tak knal sape2 pon mase g tuh. g ngan abg aku skali...
                          bawak kat main hall pastu dorg panggey ustaz... member yg aku knal mase tu pun ade cam lemah smangat... chief suh aku tulun tgk2kan.. ..
                          mmm...

                          lansung mlm kebudayaan mlm tu kenssel.. ehehe.. bagus gak.

                          ...

                          lagi satu mase form 5... aku tak nampak sniri... tp kem tu bosan skek.. heh.
                          mlm tu kelas2 yg ktorg tak brp close, dorg main gitar kat main hall.. nyanyi2...
                          ktorg da masok kemah, tdo...

                          then aku tejage, aku dgr, dorg tgh bace yassin plak...

                          pastu esoknye bru tau, dak yg jd imam smlm (geng dorg gak) kne rasuk...
                          pegi kat tpt flying fox sorg2 mlm tuh ... da la tpt tu jauh dr tapak kem...
                          dgr cite sb die pandang kat atas pokok caner tah...

                          .

                          Comment


                          • #14
                            Re: penah tengok orang kena rasuk?

                            aku pernah tgk sekali.....3 budak pempuan kena satu.....yg kena rasuk semua budak melayu...bila kena rasuk..2 org tu cakap bahasa cina,sorang lagi cakap melayu,nampak mcm seolah2 tgh bergaduh...pas tu terpaksa asingkan diorg semua...
                            seram gak aku....suara garang nak mapus...mcm citer hantu kat tv tu...aku tolong bacakan Yasin je laa...yg tak dapat lupa bila aku baca al-fatihah pas tu hembus kat segelas air....aku amik air tu sikit renjis kat muka budak tu...die menjerit...pas tu pandang aku mcm nak terkam aku jer..seram giler...sampai sekarang tak leh lupa..

                            Comment


                            • #15
                              Re: penah tengok orang kena rasuk?

                              xpenah tgk n kalo ader seboleh2nyer xnk tgk sbb org kate rasuk ni bole jangkit masuk kt org yg lemah semangat contohnyer cam aku ler. nanti xpasal2 aku plak yg kene rasuk. hi seram......

                              Comment

                              Working...
                              X