Announcement

Announcement Module
Collapse
No announcement yet.

Benda ada khadam

Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Benda ada khadam

    Originally posted by kerisnaga
    klu ikut ilmu aku yg cetek ni la, khadam tu mmg wujud. makhluk allah mcm kite gak. ada org ckp khadam ni sama ngan qarin. tp mcm yg penah aku ckp, dlm holy quran kan dah ada ckp, manusia adalah sebaik baik kejadian.
    yg aku tau lg, khadam ni taraf dia lbh rendah dr jin. so, watpe kite nak harap/mintak tolong pd khadam ni. kita guna/amal ayat2 quran untuk dpt keredhaan & syafaat dr allah je, bukan dr khadam.
    wallahualam..
    Ni yang menjadi masalah pada kebanyakkan orang pada zaman akhir zaman ni... kemana perginya sifat YAKIN?.. Tak ramai org yang berpegang pada menda ni. Maka ramailah yang meminta@ pada selain dariNya.. Bukan kah Allah SWT telah berkata .. "Mintalah, mintalah denganKu, bukan dengan selain dari Aku"..
    InsyaAllah, andai kita semua ada keyakinan.. jgn kata keris terbang, laptop terbang pun bleh jadi.. kerana apa?.. Kerana yakinnya kita kepadaNya.. Bukan kudrat kita, tetapi kudratNya.. Jadi jgn hairan kenapa ada orang boleh berjalan atas air.. Wallahualam

    Comment


    • #17
      Re: Benda ada khadam

      Nak jalan tu boleh je............apa ayat dia ha???????lupo pulak ahhhh amalan.....

      Comment


      • #18
        Re: Benda ada khadam

        kalau aku memang percaya hal dunia lain selain dunia kita ni tapi... aku rasa, tak perlu campur sangat dengan dunia lain ni. Bukan apa, kita kan ada dunia sendiri, so biarkan mereka mereka dengan dunia mereka.

        Kesian tak... tak pasal2 makhluk dunia lain kena pegang keris ke, barang2 lain untuk kita tengok. Kecik ati dia pasal tak dapat tengok dia.

        Tapi berjalan atas air tu, ada ayat dia. Tu ada sejarah masa zaman nabi dulu. Untuk perkara manfaat tak pe la kan

        Comment


        • #19
          Re: Benda ada khadam

          nak ayat dia?... BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM.. Yakin lah!

          Comment


          • #20
            Re: Benda ada khadam

            Yakin banyak peringkat..........kena tambah ikhlas plak........ikhlas punbanyak peringkat...pening kepala.............slow-slow dah la....kayuh

            Comment


            • #21
              Re: Benda ada khadam

              aku just nk tanya..kalo betul suma ni napa Nabi s.a.w. x pakai masa perang uhud??? napa Nabi berusaha keras gali parit masa khandak???? napa Nabi x pakai je khadam Quran cam korang dok kata nih?????

              and kalo jin ni bagus sgt kenapa jin tatau yg Nabi Sulaiman dh mati until tongkat dia reput???

              Comment


              • #22
                Re: Benda ada khadam

                Kitab suci AlQur'an akan tetap terjaga kemurniaannya sampai akhir zaman (kiamat)..dan untuk kitab suci terakhir ini, Allah Swt menurunkan para tentera2nya (HIDZBULLAH dari golongan bangsa RUUHANIYYIN(Malaikat) untuk menjaga kemurniaan dan kesucian kitab suci Al Qur'an dari tangan2 manusia yang tidak bertanggung jawab seperti firmannya didalam AlQur'an:
                Sesungguhnya Kami telah menurunkan Al Qur'an dan sesungguhnya Kami tetap memeliharanya" (Q.S 15:9)

                Mereka (bangsa Ruuhaniyyin) tersebut adalah termasuk dalam golongan MALAIKAT HAFADZHAH (pemelihara) yang Allah tugaskan untuk menjaga kemurniaan dan kesucian kitab AlQur'an dan ditempatkan oleh Allah Swt, pada setiap huruf AL-HIJAIYYAH (abjad). Dalam kitab suci AlQur'an mereka sering mendapat sebutan MALAIKATUL AL-HIJAIYAH ADZMAIN ALAIHISSALAM...

                Sebutan MALAIKATUL AL-HIJAIYAH ADZMAIN ALAIHISSALAM adalah untuk secara keseluruhan dari huruf2 Al Hijaiyyah dan ada (para malaikat ini pun disebut juga sebagai KHADAM-KHADAM dari surat2- Ayat2 suci Al Qur'an)....

                Comment


                • #23
                  Re: Benda ada khadam

                  Kalau nabi asyik nak pakai semua tu mana sifat nabi................camana kau nak amalkan sifat nabi...........semua pakai khadam kira senang la.........power kau ni....tahap lebih dah ni........

                  Comment


                  • #24
                    Re: Benda ada khadam

                    Originally posted by shah
                    Kalau nabi asyik nak pakai semua tu mana sifat nabi................camana kau nak amalkan sifat nabi...........semua pakai khadam kira senang la.........power kau ni....tahap lebih dah ni........
                    Thehehehe,... tau takper... nak sangat khadam ye... haa... g tgok sikat kat bilik tu, cer tgk.. ada khadam ke tak

                    Comment


                    • #25
                      Re: Benda ada khadam

                      Originally posted by shah
                      Kitab suci AlQur'an akan tetap terjaga kemurniaannya sampai akhir zaman (kiamat)..dan untuk kitab suci terakhir ini, Allah Swt menurunkan para tentera2nya (HIDZBULLAH dari golongan bangsa RUUHANIYYIN(Malaikat) untuk menjaga kemurniaan dan kesucian kitab suci Al Qur'an dari tangan2 manusia yang tidak bertanggung jawab seperti firmannya didalam AlQur'an:
                      Sesungguhnya Kami telah menurunkan Al Qur'an dan sesungguhnya Kami tetap memeliharanya" (Q.S 15:9)

                      Mereka (bangsa Ruuhaniyyin) tersebut adalah termasuk dalam golongan MALAIKAT HAFADZHAH (pemelihara) yang Allah tugaskan untuk menjaga kemurniaan dan kesucian kitab AlQur'an dan ditempatkan oleh Allah Swt, pada setiap huruf AL-HIJAIYYAH (abjad). Dalam kitab suci AlQur'an mereka sering mendapat sebutan MALAIKATUL AL-HIJAIYAH ADZMAIN ALAIHISSALAM...

                      Sebutan MALAIKATUL AL-HIJAIYAH ADZMAIN ALAIHISSALAM adalah untuk secara keseluruhan dari huruf2 Al Hijaiyyah dan ada (para malaikat ini pun disebut juga sebagai KHADAM-KHADAM dari surat2- Ayat2 suci Al Qur'an)....
                      Shah.. khadam lam alif apa namanya ek?.. Thehehe..

                      Comment


                      • #26
                        Re: Benda ada khadam

                        Originally posted by shah
                        Yakin banyak peringkat..........kena tambah ikhlas plak........ikhlas punbanyak peringkat...pening kepala.............slow-slow dah la....kayuh
                        yakin memang banyak peringkat... kalau kita berzina pon kita yakin kan?.. mencuru pon yakin kan?.. Thehehe.. ikhlas memang payah.. sendiri mau ingat.. Merepek lagi aku ni..

                        Comment


                        • #27
                          Re: Benda ada khadam

                          Assalamualaikum,
                          Kalu sapa2 yg faham bahasa arab, boleh rujuk kitab Syamsul-Ma'arif. Dlm tuh, dari huruf alif sampai ya, ada ditulis nama-nama penjaga huruf2 nie.

                          Rasa, dlm kitab pati rahsia pun ada kot.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Benda ada khadam

                            ayat surah an-am 103 tu..

                            latudrikuhul absoru wahuwa yudrikul absor wahuwal latiful khabir..

                            yang ni kalau baca jin samsudin pun boleh nampak............tapi tengok keliling dulu tengok masa yang sesuai........sendiri nampak paham-paham dah la...

                            Lam alif tu rahsia..........yang ni boleh la bagitahu sikit........

                            Dgn kebesaran huruf tuhan jadikan drp rahsia huruf...........NUKTAH(titik)bila mani bapak mengadungi tekah jatuh titik nya dlm rahim ibu maka jadi benih dgn nama NUTPAH.titik mani mengandungi sperma jatuh kedlm rahim ibu dgn sendiri terbentuk rupa kita yg ada sekarang.
                            Kesempurnaan nuktah alif,lam,ha,mim,dal(alhamdu dinamakan al fatihah.Drp nuktah itu dijadikan Alif,dikatakan alif
                            antaranya:

                            1)kuntu kunzun mukhapian-maknanya aku adalah perbendaharaan yg tersembunyi)
                            2.Alif kamal-zat Allah
                            3.Alif tasawir-nur muhammad
                            4.Alif roh ertinya nyawa kita
                            5.Alif al quran ertinya Mukaranah zat allah
                            6.Alif maknikam-sebenar diri kita
                            7.Alif makrifat ertinya mukaranah napsiah
                            8.Alif nupus- rahsia kita
                            9.Alif Qiam didlm solat erti nya alam tasyahud dan lain lain.
                            10.alif-muakalnya ialah para malaikat berikut hath-mah-thol-qiyaa-ill,had-hayuun,thom-kho-l-las,yukh-lai-l akh,syal-hamid,

                            kalau salah tolong betulkan : )..........

                            Comment


                            • #29
                              Re: Benda ada khadam

                              Originally posted by shah
                              kalau salah tolong betulkan : )..........


                              Saya upkan topik ni utk menyampaikan pendapat saya yg dhaif ini. Saya baru ikuti apa sebenarnya khadam ayat melalui kajian Dr. Amran Kasimin, yg banyak membentangkannya di dlm Utusan Malaysia.

                              Maaf, dari mana sumber posting kamu yg ni:
                              Originally posted by shah
                              Mereka (bangsa Ruuhaniyyin) tersebut adalah termasuk dalam golongan MALAIKAT HAFADZHAH (pemelihara) yang Allah tugaskan untuk menjaga kemurniaan dan kesucian kitab AlQur'an dan ditempatkan oleh Allah Swt, pada setiap huruf AL-HIJAIYYAH (abjad). Dalam kitab suci AlQur'an mereka sering mendapat sebutan MALAIKATUL AL-HIJAIYAH ADZMAIN ALAIHISSALAM...

                              Sebutan MALAIKATUL AL-HIJAIYAH ADZMAIN ALAIHISSALAM adalah untuk secara keseluruhan dari huruf2 Al Hijaiyyah dan ada (para malaikat ini pun disebut juga sebagai KHADAM-KHADAM dari surat2- Ayat2 suci Al Qur'an)....
                              Kalau ya pun para malaikat ini yg ditugaskan oleh-Nya utk memelihara Al-Quran, mereka ialah khadam bagi Allah. Salah satu sifat malaikat ialah taat perintah Allah.

                              Kalau kita manusia ni mengamalkan ayat2 tertentu kemudian satu mahkluk dtg mentaati perintah kita, adakah itu khadam Allah tersebut? Khadam Allah hanya mentaati perintah Allah, bukan perintah kita.

                              Bagi saya khadam ayat tu sbenarnya jin. Dan sepatutnya kita tak boleh memanggilnya utk meminta pertolongan, pertolongan hnya drp Allah. Kalau kita baca ayat kursi, dan jin yg mgganggu jadi kepanasan, sakit, menjerit, etc..itu smua atas kuasa Allah, cukuplah kita meminta ptolongan drp Allah, tak perlu panggil khadam ayat tu utk menolong.

                              Benda2 lain yg ada 'isi' seperti keris, batu, cincin etc..yg tu ternyata ada jin yg dah dimasukkan org tertentu, atau dia masuk sdiri utk menyesatkan manusia. Harap kita berhati-hati.

                              Meminta pertolongan, hanyalah kpd Allah, mungkin melalui perantara ayat al-Quran, ataupun doa. Bukan melalui perantara mahkluk lain yg kita tak jelas siapakah mereka, atau jin yg telah dinyatakan utk dielakkan drp meminta pertolongan mereka, seperti dlm ayat 6, surah Al-Jinn:
                              [72.6] Dan bahawa sesungguhnya adalah (amat salah perbuatan) beberapa orang dari manusia, menjaga dan melindungi dirinya dengan meminta pertolongan kepada ketua-ketua golongan jin, kerana dengan permintaan itu mereka menjadikan golongan jin bertambah sombong dan jahat.
                              Sekian, wallahu`alam.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Benda ada khadam

                                Originally posted by shah
                                ayat surah an-am 103 tu..
                                ada kaedah dan cara yg tertentu ker..
                                gune air ker ..hembus kat tgn ker ..pastu sapu mate
                                ke camne?

                                Bab khadam ni x reti la nak komen ..x da ilmu

                                Comment

                                Working...
                                X