Announcement

Announcement Module
Collapse
No announcement yet.

Keris berdiri

Page Title Module
Move Remove Collapse
This topic is closed.
X
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Keris berdiri

    Nak tahu ilmu keris terbang ni ada ka idak..........mengapa kita tak mengaji dan mengkaji...........jangan hanya mengeji.........jika ternyata ada kita sendiri yg hantar keris terbang tu.................baru kita tau.................susah senang nak meghantar benda tu.................apatah lagi yg melangkaui sempadan wilayah, negeri dan negara.

    Sebenarnya ada masanya memang kena pakai jin.siapa kata syirik ni.Nabi Allah Sulaiman tu raja jin.tentera dia,menteri,tukang buat bangunan.tukang selam... jin apa............Tapi jin apa ha?

    Comment


    • #17
      Re: Keris berdiri

      shah, syari'at Nabi-nabi sebelum Nabi Muhammad s.a.w tak apply setelah baginda turun. Nabi s.a.w berperang dengan bantuan Malaikat, dan baginda tidak mohon bantuan Jin pun.. Ana pun tidak pernah dengar 'Umar al-khattab r.a. mengerahkan Jin untuk berperang menakluki 1/3 dunia ni pada zamannya.

      Kalau nak ber'amal dengan sesuatu, sila rujuk dengan al-Quran, as-Sunnah, dan Ijma' Ulama'. Takut nanti tersesat jalan ikut Abuya, Rasul Melayu dan macam-macam lagi amalan tarekat yg terlampau..

      Ana bukan mengeji, ana cuma tegur dan cuba beri nasihat.. terpulanglah. Ana tidak mengkaji, sebab itu tugas ulama' yg lebih 'arif daripada ana.

      wallahu'alam
      Last edited by pemusnah_dewa; 04-08-06, 11:33 AM.

      Comment


      • #18
        Re: Keris berdiri

        Originally posted by pemusnah_dewa
        k_a_a,
        patut le orang melayu kalah lawan dgn jepun dulu. Org Jepun tembak guna senapang - peluru tak nampak, nampak orang je pegang senapang.. maka kita panggil peluru terbang mencari mangsa he.. he..

        Nabi s.a.w berperang dengan Musyrikin Mekah sampai cedera begitu juga para sahabat r.a - masa tu kaum Musyrikin nampak la Nabi dan sahabat bermain pedang tu, tak de la pedang tu terbang pulak
        Betul tu... hahahaha.. pasal tu teknologi penting.. kalau dgn izin Allah kita boleh buat peluru misile biasa tapi "stealth", tak dapat di kesan oleh radar dan satelit, baru lah canggih. Sebab beru lah dgn kos (kewangan lah) yang rendah dan teknologi yang minima, kita boleh lancarkan misile jarak jauh (katakan lah boleh sampai ke US ke Israel ke).. tapi tak dapat dikesan oleh mereka (macam UFO)... kan bagus... Jadi, nak sampai ilmu tahap bgitu rasanya kenalah ramai yang alim dan bukan rajin gi Zouk ke pub mana2 ke.

        Comment


        • #19
          Re: Keris berdiri

          Originally posted by shah
          Nak tahu ilmu keris terbang ni ada ka idak..........mengapa kita tak mengaji dan mengkaji...........jangan hanya mengeji.........jika ternyata ada kita sendiri yg hantar keris terbang tu.................baru kita tau.................susah senang nak meghantar benda tu.................apatah lagi yg melangkaui sempadan wilayah, negeri dan negara.

          Sebenarnya ada masanya memang kena pakai jin.siapa kata syirik ni.Nabi Allah Sulaiman tu raja jin.tentera dia,menteri,tukang buat bangunan.tukang selam... jin apa............Tapi jin apa ha?

          Memang syirik laa bai... Sulaiman a.s. was the one and only person in the world given the power and ability utk lead jin.. ever... that was his request and diperkenankan..

          Comment


          • #20
            Re: Keris berdiri

            Memang syirik laa bai... Sulaiman a.s. was the one and only person in the world given the power and ability utk lead jin.. ever... that was his request and diperkenankan..


            Kita cuma kongsi bersama.....ilmuan Allah s.w.t luas....takde sebab kita nak syirik...cuma nie perbincangan.....
            Sapa yang pindahkan istana balqis................zaman Nabi s.a.w.......sapa boleh cite

            Comment


            • #21
              Re: Keris berdiri

              Originally posted by shah
              Memang syirik laa bai... Sulaiman a.s. was the one and only person in the world given the power and ability utk lead jin.. ever... that was his request and diperkenankan..


              Kita cuma kongsi bersama.....ilmuan Allah s.w.t luas....takde sebab kita nak syirik...cuma nie perbincangan.....
              Sapa yang pindahkan istana balqis................zaman Nabi s.a.w.......sapa boleh cite
              Istana Balqis tuh jin laa pindahkan..
              antara kita ngan Nabi jauh berbeza..mereka dijaga oleh Allah, kita nih hanya hidup berpandukan apa yg kita nampak..

              klu nak bermain ngan jin, apa laa kudrat kita sgt..manusia nak kawal manusia pon susah, inikan jin..kang kita duk sembah Jin plak selain dari Allah..syirik laa tuh..
              Jin konfom laa ade power..siap bole cite apa akan berlaku pada masa depan (kes tukang tilik dan Jin)..
              tapi aku dengar gak tenaga dalam ilahi..bende nih sbb aura kita atau bantuan jin?? ade sapa bole cite..

              Comment


              • #22
                Re: Keris berdiri

                bukan sebab keris tu berjaya diseimbangkan ke? aku tgk kat tv tahun2 lepas pakar keris tu cakap la..

                Comment


                • #23
                  Re: Keris berdiri

                  Originally posted by shah
                  Sapa yang pindahkan istana balqis................zaman Nabi s.a.w.......sapa boleh cite
                  nak tahu gaks psl ni

                  Comment


                  • #24
                    Re: Keris berdiri

                    dlm internet ade..

                    Comment


                    • #25
                      Re: Keris berdiri

                      tulah...........terpesong lak ke alam jin.............mungkin la rasanya keris berdiri ni disebabkan keseimbangan dia 100% seperti dalam majalah 3 dulu......yang upacara mandi keris tu......

                      sapa ada pengalaman boleh kongsi mana tahu pernah tengok datuk nenek moyang dia dulu-dulu buat camni......

                      Comment


                      • #26
                        Re: Keris berdiri

                        fms kau ni fms 21 ke............macam pernah tengok nick nie kat forum lain............

                        Comment


                        • #27
                          Re: Keris berdiri

                          Sahabat menulis:

                          Doa nabi sulaiman mengalihkan istana balqis ke istana nabi sulaiman.........sapa boleh ulas...........
                          NAbi Sulaiman a.s adalah nabi yg mula 2 terima Bismillah.... yg kedua Nabi Muhammad s.a.w....Yg pindahkan istana tu Asif Barkhiya...mari kita menyingkap ilmuan islam...........

                          Comment


                          • #28
                            Re: Keris berdiri

                            Originally posted by shah
                            tulah...........terpesong lak ke alam jin.............mungkin la rasanya keris berdiri ni disebabkan keseimbangan dia 100% seperti dalam majalah 3 dulu......yang upacara mandi keris tu......

                            sapa ada pengalaman boleh kongsi mana tahu pernah tengok datuk nenek moyang dia dulu-dulu buat camni......
                            nampak nya ko lg bijak dr yg lain...bagus...hehe..ntah ape2 masuk ke jin ke jadah plak..nampak sgt malas membaca..dok berforum reti plak..

                            Comment


                            • #29
                              Re: Keris berdiri

                              ws up semua
                              biar aku cter skt utk pandangan korg
                              ilmu di dunia terbahagi kpd dua
                              ilmu akhirat n ilmu dunia
                              ilmu dunia ni merangkumi ilmu2 yg penuh dgn sihir,hitam n sbgnya...
                              cnth keris berdiri,keris terbang,tembak x lut,tgn besi n mcm2 lg
                              ni terjd sbb diorg ni berkwn dgn jin n menggunakn jin tu utk tujuan ini
                              ai menjd syirik kafi atau halus krn mrk tlh menduakan tuhan
                              so harap2 korg phm yer..zmn dulu U x byk mcm skang geng,sbb tu org2 tua
                              zmn dulu bljr ttg ilmu2 ghaib ni
                              chauz

                              Comment


                              • #30
                                Re: Keris berdiri

                                Originally posted by shah
                                fms kau ni fms 21 ke............macam pernah tengok nick nie kat forum lain............
                                btul laa tuh..hehe..
                                ko nih shahmustapha ker??
                                tok guru ilmu tenaga dalam nih..
                                byk gak ilmu ko yer..bole laa cite kat cni..

                                Comment

                                Working...
                                X