Announcement

Announcement Module
Collapse
No announcement yet.

Kalau Kena Santau

Page Title Module
Move Remove Collapse
This topic is closed.
X
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kalau Kena Santau

    Aper nak buat klu kena santau..
    angin ker..makan ker??

  • #2
    Re: Kalau Kena Santau

    oang cakap... .. kalau nak elak kena santau.. . jangan cukur misai yang tumbuh tue... ..
    maksud aku tu misai yang 1st sekali tumbuh.. . jgn di potong atau cukur ... ..
    ahaks.. ..

    tapi kalau dah kena santau.. .. erms.. cari la oang yang pandai ngubatnya...!

    Comment


    • #3
      Re: Kalau Kena Santau

      Kalu dah kena gi berubat la.cari orang yang tau.Tp ini sume keje setan nak berubat pun kena hati2la jgn cari bomoh nanti bukan hilang penyakit,tp lagi tambah.sebab bomoh pun guna setan samada dia sedar ke tak je..Walau pun guna ayat quran tp kalu hati lalai ingat allah,setan ng jin yang ambil tempat.
      Semua penyakit dibawa oleh setan,tak kira lah penyakit apa,kencing manis,darah tinggi,lemah jantung,sakit tulang,macam2 lagi.Kadang bila dah tua baru penyakit tu timbul,sal masa muda menuntut ilmu yang bukan2.Dalam quran kata :syetan yang membawa penyakit" lagi satu allah firman "Mereka yang tidak mengambil quran sebagai teman,Kami kuasa kan setan keatas diri mereka" lagi "Kami datangkan seksaan didunia,sebelum seksaan yang lebih besar diakhirat"
      Apa pun ingat ;ah allah banyak2 dan minta allah cabutkan penyakit2 tu dari saudara.

      Comment


      • #4
        Re: Kalau Kena Santau

        berubat ler.... biasanya cara tradisi... slalunya ada dua options.. sama ada ubati sahaja or return balik pada pengirim.... terpulang pada anda untuk pilih...

        Comment


        • #5
          Re: Kalau Kena Santau

          Semua penyakit dibawa oleh setan,tak kira lah penyakit apa,kencing manis,darah tinggi,lemah jantung,sakit tulang,macam2 lagi
          erks.. .. betul aku tak tau selama ni... ..
          huhuhu.. .. jahilnyer aku.. ..!

          Comment


          • #6
            Re: Kalau Kena Santau

            No Komen. Miahahahahahaha

            Comment


            • #7
              Re: Kalau Kena Santau

              Assalamualaikum,
              Originally posted by ruslan05
              Semua penyakit dibawa oleh setan,tak kira lah penyakit apa,kencing manis,darah tinggi,lemah jantung,sakit tulang,macam2 lagi.
              Humm.. susah nak komen nie. Kalau benar seperti yang didakwa, maka cara yang paling berkesan utk merawat penyakit kencing manis, darah tinggi dll ini, hanyalah dengan cara rawatan ruqyah shj. Toksah makan ubat, or jumpa doktor pakar. Bedah pun, toksah. Tak guna bedah, sebab saitan still leh masuk balik dlm badan manusia.

              Tak gitu.....??

              Comment


              • #8
                Re: Kalau Kena Santau

                Sebab tu aku no komen... takut nak cakap, tak pandai nk beri pendapat. Pakat tgk dulu laa. Gitu! Gitu!... Hehehehe

                Comment


                • #9
                  Re: Kalau Kena Santau

                  Tapikan... kalu betul la setan leh bg penyakit camtu... carilah pengunci diri, setiap pembuka pasti ada penguncinya, setiap persoalan pasti ada jawapannya. Tawakkalmullah

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kalau Kena Santau

                    aku tak tau la ni betui atau tak...........


                    kata2 orang la kan... setiap kali nak minum kena rasa dulu bawah gelas dengan jari...

                    kalau air sejuk tapi kat bawah panas atau sebaliknya maknanya air tu ada sesuatu tak kena...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kalau Kena Santau

                      Amalkan lah membaca Bismillah 5. InsyaAllah, jadikanlh ianya amalah di lidah mu... guru aku cakap, sihir takkan mampu menembusi diri kita dengan izinNya, insyaAllah...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kalau Kena Santau


                        salam-z-

                        Originally posted by anaktimur84
                        aku tak tau la ni betui atau tak...........
                        kata2 orang la kan... setiap kali nak minum kena rasa dulu bawah gelas dengan jari...

                        kalau air sejuk tapi kat bawah panas atau sebaliknya maknanya air tu ada sesuatu tak kena...
                        ako ada dengar jugak pasal benda ni...tp cam tak praktikal la...
                        contoh air teh ais la kan...
                        cuba pikir kalau air tu baru dibuat(panas)...kemudian dia letakkan ais...mesti la kat bawah tu panas lagi dan kat atas tu sejuk...atau kena tunggu sampai dia larut betul² ker apa ker...??

                        kompius ako...tlg jelaskan cam mana cara yg betulnya...:apo:

                        afross...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kalau Kena Santau

                          Originally posted by Mutant

                          salam-z-



                          ako ada dengar jugak pasal benda ni...tp cam tak praktikal la...
                          contoh air teh ais la kan...
                          cuba pikir kalau air tu baru dibuat(panas)...kemudian dia letakkan ais...mesti la kat bawah tu panas lagi dan kat atas tu sejuk...atau kena tunggu sampai dia larut betul² ker apa ker...??

                          kompius ako...tlg jelaskan cam mana cara yg betulnya...:apo:

                          afross...
                          betullah tu. kalau kat bwh panas atas sejuk, tak kene lah tu. air die tak larut. kene kacau dulu....

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kalau Kena Santau

                            Cubalah mandi dengan Aura Seri. Ni kakak aku syorkan. Bab makhluk halus ni kalau kena mandi pakai Aura Seri ni dia sure lari. Tak kira la santau ke , rasuk ke dan yang sewaktu dengannya. Sebab Aura Seri ni dia punya frekuensi tinggi, hantu semua tak tahan. Memang dah banyak kes aku dengar, semuanya baik bila mandi dengan Aura Seri. Tapi Aura Seri ni tak jual kat kedai. Ni kakak aku bagi link kalau nak order ;

                            URL Remove: Sila baca peraturan.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kalau Kena Santau

                              Originally posted by ukm68
                              Cubalah mandi dengan Aura Seri. Ni kakak aku syorkan. Bab makhluk halus ni kalau kena mandi pakai Aura Seri ni dia sure lari. Tak kira la santau ke , rasuk ke dan yang sewaktu dengannya. Sebab Aura Seri ni dia punya frekuensi tinggi, hantu semua tak tahan. Memang dah banyak kes aku dengar, semuanya baik bila mandi dengan Aura Seri. Tapi Aura Seri ni tak jual kat kedai. Ni kakak aku bagi link kalau nak order ;

                              URL Remove: Sila baca peraturan.
                              Tu kalau ada antu setan dan jin kat kita... tapi kalau dah yang jenis masuk dalam perut ni (santau ni mende yang kita dah makan, atau bnafas dgn udara yang dah di cemari dgn bahan2 bracun ni)... Takkan nak minum lak Aura Seri ni?... Thehehehehe... peringkat prebet leh la kot...?

                              Comment

                              Working...
                              X