Announcement

Announcement Module
Collapse
No announcement yet.

8,500 anak Selangor dapat insentif RM1,000

Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 8,500 anak Selangor dapat insentif RM1,000

    SHAH ALAM: Kerajaan negeri Selangor akan mengagihkan insentif RM1,000 kepada 8,500 anak Selangor yang menjejakkan kaki ke institusi pengajian tinggi awam (IPTA) bermula Julai ini.

    Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, berkata insentif itu terbuka kepada semua kaum daripada keluarga miskin berpendapatan di bawah RM1,500 sebulan.

    “Anak Selangor yang layak dikehendaki mengisi borang yang dimuat turun dari laman web kerajaan negeri di www.selangor.gov.my.

    “Selain itu, mereka boleh mendapatkan borang permohonan daripada pejabat wakil rakyat di kawasan masing-masing,” katanya, di sini, semalam.
    Insentif itu diberikan tanpa mengira sama ada mereka yang layak itu menyambung pengajian dalam diploma atau ijazah.

    Kaedah pembayaran akan diperincikan dan setiap pemohon yang berjaya pasti akan menerima insentif berkenaan.

    sumber: http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Tuesday/Setempat/20080617091734/Article/index_html

    ps: intensif yang diberikan ini mampu mengurangkan bebanan kepda mereka yang berpendapatan rendah untuk memberi pendidikan terbaik kepda anak2 mereka...

    rasanya kerajaan negeri yang lain boleh ikut cara yang telah ditunjukkan oleh Kerajaan selangor ini...

  • #2
    Re: 8,500 anak Selangor dapat insentif RM1,000

    bravo kpd kerajaan Selangor kerana berusaha utk membantu rakyat yg semakin tertekan ...

    Comment


    • #3
      Re: 8,500 anak Selangor dapat insentif RM1,000

      kerajaan negeri Pahang, negeri aku ini, memang dah lama bagi token masuk IPT ni. jumlahnya RM500 seorang. tak kira diploma, ijazah. tak kira pendapatan keluarga. dibayar melalui Yayasan Pahang. tapi untuk sekali saje lah. maknanya, kalau masa diploma dah dapat, nanti sambung ijazah tak dapat dah lah..

      kena pesan kat anak2 selangor tu, dapat duit rm1000, gunalah untuk bayar yuran dan beli kelengkapan masuk IPT, jangan terus pergi handphone pulak.

      anyway, tahniah kepada mana2 kerajaan negeri yang prihatin sebegini.

      Comment


      • #4
        Re: 8,500 anak Selangor dapat insentif RM1,000

        Haa....kan dah malu budak UiTM yang saman kerajaan Selangor tu. Lainkali belajar tinggi - tinggi, sabar tu kena lagi tinggi. "Belum bagi" bukan maksud "Taknak bagi". Tak payah masuk universiti pun boleh fikir.

        Anyway, bravo kerajaan Selangor. Benda kecik - kecik ni, tak payah tunggu tiga empat tahun baru pancing undi dengan tunai janji. Patut pancing undi dengan janji baru, bukan baru nak tunai janji lama.

        Comment


        • #5
          Re: 8,500 anak Selangor dapat insentif RM1,000

          emmm kalau tak silap aku, yang saman budak uitm tu ialah dia saman kerajaan selangor sebab tak bagi kepada semua anak2 selangor tak kira berapa pendapatan. kerajaan selangor buat permulaan ni bagi kepada yang pendapatan rm1500 sebulan ke bawah sahaja. sebab tu dia saman.

          Comment


          • #6
            Re: 8,500 anak Selangor dapat insentif RM1,000

            ipta aje ek.. ipts dopleh ke?

            Comment


            • #7
              Re: 8,500 anak Selangor dapat insentif RM1,000

              Dengar cerita dia nak saman BN pulak, sebab dulu masa pilihanraya janji tahun ni tak naik minyak, tapi ni tetiba naik pulak harga, ada dengar cerita tak?

              Sekali dengan kumpulan penduduk selangor yg nak mintak 300K tandatangan rakyat bantah kerajaan selangor kerana belum tunai janji, yg nih pun dgr2 nak saman kerajaan pusat pasal minyak naik nih..

              Klik spoiler utk mengetahui jawapannya:
              Spoiler:


              hahaha mana boleh saman, sah2 itu boss depa, boss mungkir janji no hal hahahahahaha...

              Comment


              • #8
                Re: 8,500 anak Selangor dapat insentif RM1,000

                Originally posted by refleksi View Post
                emmm kalau tak silap aku, yang saman budak uitm tu ialah dia saman kerajaan selangor sebab tak bagi kepada semua anak2 selangor tak kira berapa pendapatan. kerajaan selangor buat permulaan ni bagi kepada yang pendapatan rm1500 sebulan ke bawah sahaja. sebab tu dia saman.
                Ye ke? Aku miss detail la kot.

                Point is, it's still to early to sue. Kena tengok balik contract law juga nih.

                Originally posted by ekzos_pipe View Post
                Dengar cerita dia nak saman BN pulak, sebab dulu masa pilihanraya janji tahun ni tak naik minyak, tapi ni tetiba naik pulak harga, ada dengar cerita tak?

                Sekali dengan kumpulan penduduk selangor yg nak mintak 300K tandatangan rakyat bantah kerajaan selangor kerana belum tunai janji, yg nih pun dgr2 nak saman kerajaan pusat pasal minyak naik nih..

                Klik spoiler utk mengetahui jawapannya:
                Spoiler:


                hahaha mana boleh saman, sah2 itu boss depa, boss mungkir janji no hal hahahahahaha...

                "Cis!" kepada isi kandungan spoiler tag.

                Comment


                • #9
                  Re: 8,500 anak Selangor dapat insentif RM1,000

                  baguslah macam tue kat kerajaan PR selangor.
                  aku solute abis.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 8,500 anak Selangor dapat insentif RM1,000

                    mane ? tak jumpa pun kat portal tu...yg ade jumpa...
                    pinjaman pelajran tenaga mahir (fast track)...

                    insentif tu tak jumpa pun muat turun dia...

                    jap...cari lg...pening lak page dia...

                    P/S : baru semalam adik den daftar masuk UM...

                    ====================

                    owh jumpa dah...

                    nie dia :

                    http://www.selangor.gov.my/main.php?...icleID=87&IID=

                    Comment


                    • #11
                      Re: 8,500 anak Selangor dapat insentif RM1,000

                      best la rakyat selangor pasni..
                      kurang sket beban kat mana2 parent yg ank study kat ipta..
                      hope gomen negeri selangor ni akn trus bt sumthing utk kurangkan
                      beban rakyat................

                      Comment


                      • #12
                        Re: 8,500 anak Selangor dapat insentif RM1,000

                        terlaksana juga manifesto ....
                        syabas pkr ...
                        air pon dh dapat pree lg ....

                        Comment


                        • #13
                          Re: 8,500 anak Selangor dapat insentif RM1,000

                          tahniah kerajaan negeri selangor dan pakatan rakyat. kedah ngan perak pe cite? diam jerk....

                          Comment


                          • #14
                            Re: 8,500 anak Selangor dapat insentif RM1,000

                            Originally posted by sp3d2 View Post
                            tahniah kerajaan negeri selangor dan pakatan rakyat. kedah ngan perak pe cite? diam jerk....
                            rasanya setakat nih selangor saje yang mampu berbuat macam nih kot... pertamanya selangor adalah milik PKR, dan pemberian insentif nih bertepatan dengan manifesto PKR...

                            lagipun selangor memang kaya berbanding kedah dan perak... so negeri lain agak sukar nak bagi insentif macam nih rasanya...

                            Comment


                            • #15
                              Re: 8,500 anak Selangor dapat insentif RM1,000

                              aku dah dapat bil air....dapat 20m padu free...hehehe...tahniah pada pr sebab dapat tunaikan manifesto..yang lain2 janji tu nnt ek...sabo2..dak uitm tu xnak ke saman bos sbb minyak naik....hehehe...kalau tgk dlm buletin td ckp kerajaan 100 hari kedah cuba bermain politik dengan melantik jawatan baru dlm kulim hi tech yg cuba untuk membuang jawatan yang disandang oleh org masa bn memerintah...pastu cite pasal kerajaan 100 hari melaka..tunjuk pembangunan yang dicapai...memang bias giler...huhuhu

                              Comment

                              Working...
                              X