Announcement

Announcement Module
Collapse
No announcement yet.

Mahkamah putus DUN Sanglang dikosongkan

Page Title Module
Move Remove Collapse
X
Conversation Detail Module
Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mahkamah putus DUN Sanglang dikosongkan

    Mahkamah putus DUN Sanglang dikosongkan

    18/06/2008 12:20pm


    KANGAR 18 Jun - Mahkamah Tinggi di sini hari ini memutuskan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Sanglang yang dimenangi oleh calon Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum lalu dikosongkan apabila mahkamah menerima pemohonan petisyen yang dikemukakan bekas calon pilihan raya Pas bagi kerusi itu.
    Hakim Datuk Zainal Adzam Abdul Ghani bagaimanapun menolak permohonan bekas calon Pas, Hashim Jasin supaya mengisytiharkan beliau sebagai pemenang kerusi DUN tersebut.
    Keputusan itu bakal menyaksikan pilihan raya kecil untuk kawasan tersebut. - Utusan

    sumber:http://www.utusan.com.my/utusan/info...i&pg=bt_03.htm

    ps: piliharaya kecil akan diadakan di sini so keputusan piliharay ini boleh dijadikan titik tolak kepada gaya kepimpinan BN yg diterjui pak lah utk terus memimpin atau sebaliknya...

    so rasanya Pakatan Rakyat dan BN akan berkempen sebaik mungkin untuk DUN ini memandangkan ianya DUN pertama selepas PRU12 yang mendapat perintah mahkamah utk dikosngkan...

    see the result...

  • #2
    Re: Mahkamah putus DUN Sanglang dikosongkan

    wait n see...

    tak sabar nak tau sape bakal menang..
    tp macam dh boleh agak jek.. hehe

    Comment


    • #3
      Re: Mahkamah putus DUN Sanglang dikosongkan

      kes ini disebabkan technical error kan? SPR salah umum pemenang kan? so SPR terlepas begitu saje ke atau kene dakwa psl cuai menjalankan tugas?

      Comment


      • #4
        Re: Mahkamah putus DUN Sanglang dikosongkan

        sanglang dimaklumi sebagai kubu kuat pas sejak beberapa PRU yg lalu ... jadi kemungkinan dikekalkan amat tinggi

        Comment


        • #5
          Re: Mahkamah putus DUN Sanglang dikosongkan

          Originally posted by ekod View Post
          kes ini disebabkan technical error kan? SPR salah umum pemenang kan? so SPR terlepas begitu saje ke atau kene dakwa psl cuai menjalankan tugas?
          kesalahan semasa mengisi borang
          nak buat mcm mana,
          ketua tempat mengundi tersalah isi,
          bukan dia sengaja.


          rayuan kepada keputusan mahkhamah boleh dibuat ke mahkamah persekutuan dlm tempoh 14 hari

          Comment


          • #6
            Re: Mahkamah putus DUN Sanglang dikosongkan

            buat sembahyang hajat ramai2...pas style

            Comment


            • #7
              Re: Mahkamah putus DUN Sanglang dikosongkan

              nape bukan kerusi parlimen???ade peluang harga minyak turun....hehehe

              Comment


              • #8
                Re: Mahkamah putus DUN Sanglang dikosongkan

                aku pulak dok tunggu keputusan petisyen kawasan aku kat kuala terengganu.
                dun ladang yang dimenangi pas..sepatutnya adun nie akan jadi mb kalo pas menang di terengganu dlm pru baru2 nie. tapi oleh kerana umno masih lagi berkuasa..maka tak dapatlah pas ambil alih tampuk.

                bekas adunnya dari bn..kalah. buat petisyen konon ada kesilapan teknikal oleh pegawai spr. petisyen pun dah diluluskan. kes akan dibicarakan nanti. minta semua tolong doa2-kan..kemenangan datuk tengku hassan dikekalkan.

                Comment


                • #9
                  Re: Mahkamah putus DUN Sanglang dikosongkan

                  2nd major blow to UMNO in one day.... heheheheh
                  tak sabar nk tunggu Parlimen this monday..

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mahkamah putus DUN Sanglang dikosongkan

                    Sanglang tu mmg kawasan PAS, kalau DUN Sanglang PAS menang besar adakah akan kasi
                    kesan pada Parlimen Arau yg dipegang oleh adik Shahidan Kassim?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mahkamah putus DUN Sanglang dikosongkan

                      sepatutnya memang PAS dah menang kerusi tu.. sbb dah terlebih undi.. tp pegawai SPR saloh tulis nama.. so dpt la pemenang ke BN...

                      wak perabih duit je kalu kena pilihanraya semula..

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mahkamah putus DUN Sanglang dikosongkan

                        ustaz hashim nak failkan rayuan di mahkamah persekutuan supaya mahkamah isytiharkan saja dia sebagai pemenang. kalau masih gagal, PAS Perlis nak rujuk kepada PAS Pusat samada nak masuk bertanding atau boikot pilihanraya kecil -- temuramah dalam BUTV3 semalam.

                        kes ni memang jelas jelas kesilapan manusia iaitu pegawai SPR. jadi mahkamah kena buat keputusan yang jelas. yang kita nak tengok dan nanti2kan ialah petisyen2 yang melibatkan dakwaan pengundi hantu atau salah laku pegawai SPR. kalau ada kes yang macam ni dan keputusan mahkamah menyebelahi pihak yang teraniaya, barulah betul2 gempar!!

                        macam kes di Rembau, tapi mahkamah dah tolak petisyen cekgu Bad. kalau kes Rembau boleh masuk bicara, memang banyak pendedahan boleh buat.

                        atau pun, mahkamah ni main agih2 kot.. rembau memihak kepada BN, sanglang memihak kepada PR, kes seterusnya kepada BN balik, then kepada PR balik..barulah nampak mahkamah tu adil... hahahah ---> ini sangkaan aku sahaja, bukan berniat nak menghina mahkamah

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mahkamah putus DUN Sanglang dikosongkan

                          pilihanraya guna duit lagi, pastu kalu silap buat lagi n lagi n lagi ... kalau dah silap betulkan
                          terus takleh ke ek?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mahkamah putus DUN Sanglang dikosongkan

                            Rembau tu kan tempat KJ bertanding... By hook or by crook, KJ mesti nak menang punya supaya dia ada reason nak masuk parlimen... Kalau tak masuk parlimen, sampai bila dia nak cari publisiti murahan cam bantahan jalanan masa Condoleeza Rice datang dulu...

                            KJ ni bijak...


                            2009

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mahkamah putus DUN Sanglang dikosongkan

                              kes Sanglang sama dengan Pasir Puteh tapi keputusan dia berbeza

                              Comment

                              Working...
                              X